شکنجه و قتل دختر خردسال به دست مبلغ سعودی

شکنجه و قتل دختر خردسال به دست مبلغ سعودی
يکشنبه 21 آبان 1391 - 11:28

مرگ دلخراش دختر خردسالي در پايتخت عربستان به دست پدرش که از مبلغان سعودي است، جنجالي را در اين کشور به دليل نبود قانون حمايت از کودکان و جلوگيري از خشونتهاي خانوادگي به راه انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "لمی" 5 ساله که به دلیل شکنجه‌های پدرش و آسیب های شدید جسمی در مرکز پزشکی "ملک سعود" ریاض بستری شده بود، چند روز قبل برای همیشه چشمان خود را بست.

مرگ "لمی" بر اثر شکنجه درحالی اتفاق افتاد که جمعیت ملی حقوق بشر حدود 8 ماه قبل با گزارش وضعیت این دختر خردسال،  خواستار نجات وی از دست پدرش شده بود.

وی به دلیل خون ریزی داخلی، شکستگی جمجمه و وارد شدن صدماتی به نقاط مختلف بدنش، در مرکز پزشکی ملک سعود بستری شده بود.

به نوشته روزنامه "عکاظ" پدر "لمی" از مبلغان شناخته شده سعودی است که تصویر او در یکی از شبکه های ماهواره‌ای این کشور، پخش می شود.

انتشار خبر مرگ "لمی" با موجی از اعتراض شهروندان عربستانی در شبکه های اجتماعی، به دلیل نبود قانون حمایت از کودکان، همراه شد.

یکی از کاربران عربستانی در اینترنت نوشت: ده‌ها کودک مانند "لمی" در عربستان هستند که از نظر روحی و مادی شکنجه می شوند و دستگاه قضایی، رژیم سعودی، و رسانه ها از نجات آنها ناتوانند، و ما فقط هنگام مرگشان از این مسائل آگاه می شویم.

"عبدالله الهاجری" از دیگر کاربران عربستانی تأکید کرد: شکنجه و قتل این دختر شبیه به اقدامات عصر جاهلی است، و به دست مبلغی صورت گرفته که شبکه‌های ماهواره‌ای او را فردی با اخلاق به تصویر می کشند.

شمار قابل توجهی از کاربران عربستانی نیز مرگ این کودک را به دلیل نبود قانون در خصوص حمایت از کودکان و مقابله با خشونتهای خانوادگی دانستند.



پربیننده ترین خبرها