دیدار «رحمان» با رئیس شورای امنیت بلاروس در «دوشنبه»

دیدار «رحمان» با رئیس شورای امنیت بلاروس در «دوشنبه»
دوشنبه 26 آذر 1397 - 14:58

رئیس جمهور تاجیکستان در دیدار با رئیس شورای امنیت بلاروس از آمادگی «دوشنبه» برای حمایت از کاندیدایی که توسط این کشور معرفی می‌شود، خبر داد.

العالم - آسیا

«امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «استانیسلاف زاس» رئیس شورای امنیت بلاروس که در سفری وارد «دوشنبه» شده، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مسائل مربوط به همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه 2 کشور در حوزه‌های نظامی، فنی، تامین صلح و ثبات در منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین طی این دیدار بر اهمیت نقش سازمان پیمان امنیت جمعی در هماهنگی اقدامات کشورهای عضو در زمینه مبارزه با تروریسم بین المللی و افراط‌گرایی، قاچاق مواد مخدر و سلاح و جرایم سازمان یافته فراملی، تاکید کردند.

رئیس جمهور تاجیکستان و رئیس شورای امنیت بلاروس در این ملاقات در خصوص تقویت همکاری‌های 2 کشور در زمینه مبارزه با رویدادهای منفی منطقه‌ای و جهانی در چارچوب پیمان امنیت جمعی ابراز علاقه مندی کردند.

در این دیدار ابراز اطمینان شد که برای تامین امنیت و ثبات منطقه اجرای توافقات به دست آمده در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی از جمله تصمیمات در زمینه ارائه کمک‌های مادی و تکنیکی به طرف تاجیک برای تقویت مرزهای دولتی با افغانستان و همچنین کمک به فعالیت‌های گروه‌های کاری مربوطه، تقویت تعاملات جمعی کشورهای عضو پیمان جمعی ضروری است.

با توجه به فعالیت پربار سازمان پیمان امنیت جمعی طرفین همچنین مسائل مربوط به نامزد جدید برای کرسی دبیر کل این سازمان را مورد بررسی قرار دادند.

در این راستا، رئیس جمهور تاجیکستان آمادگی دوشنبه برای حمایت از کاندیدایی که توسط بلاروس معرفی می‌شود را اعلام داشت.

در این دیدار همچنین سایر مسائل مورد علاقه 2 طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها