ریاض؛ گورستان خبرنگاران

ریاض؛ گورستان خبرنگاران
سه شنبه 27 آذر 1397 - 16:37

عربستان سعودی مراسمی با عنوان "ریاض پایتخت رسانه های عربی"  با حضور وزرای کشورهای عربی و مسئولان امور رسانه ای و خبرنگاران برگزار کرد.

العالمعربستان سعودی

جالب است این نشست در کشوری برگزار می شود که دولت بر همه رسانه ها کنترل دارد و برای رسانه های داخلی و خارجی ، خط مشی تعیین می کند.

کمتر از دو ماه پیش، همزمان با ناپدید شدن جمال خاشقچی خبرنگار سعودی در کنسولگری کشورش در استانبول مردم جهان با مکتب جدید رسانه ای عربستان آشنا شدند زیرا رسانه های سعودی در ابتدا سیاست انکار و سپس حمله به افرادی را دنبال کرد که این خبر را پوشش می دادند و به دنبال کشف جزئیات آن بودند.

مثلا رسانه های سعودی در یمن ،چشم بر همه مصیبت های انسانی و جنایت های جنگنده های سعودی بسته و آن را ناشی از اشتباهات بشری می دانند .

رسانه های سعودی هم چنین درباره مشارکت سربازان سعودی در مقابله با یمنی ها و داخل این کشور سکوت اختیار کردند اما مذاکرات سوئد و افشای فهرست اسرای ارتش یمن و کمیته های مردمی که شامل سربازان سعودی بود، بر حضور این کشور در جنگ تاکید کرد .

سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز یک ماه پیش گفت: بیش از 15 خبرنگار، فعال و کاربر سعودی از ابتدای ماه سپتامبر در شرایط بسیار سختی بازداشت شدند و هیچ خبری از محل بازداشت آنان نیست، این سازمان هم چنین درباره صالح الشیحی و فایز بن دمخ که سپتامبر گذشته در کویت بازداشت شده بود ، خبر داد.

پربیننده ترین خبرها