کاخ سفید: ترامپ برای استرداد گولن تعهدی نداده است

کاخ سفید: ترامپ برای استرداد گولن تعهدی نداده است
چهارشنبه 28 آذر 1397 - 07:45

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید گفت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مذاکرات خود با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه،گفته بود واشینگتن آماده است احتمال استرداد فتح الله گولن را مورد ارزیابی قرار دهد؛ اما در این زمینه «تعهدی» نداده است.

العالم- آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، رئیس‌جمهور ترکیه فتح الله گولن -- واعظ ترک در آمریکا -- را به طراحی کودتای نافرجام در تابستان سال ۲۰۱۶ در ترکیه متهم می‌کند. فتح الله گولن هرگونه دخالت در این کودتای نافرجام را رد می‌کند.
به گفته سارا سندرز، تنها چیزی که (دونالد ترامپ) گفت این بود که این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.
وی اضافه کرد: تا اینجا موضوع بیشتری مطرح نشده است. هیچ تعهد (الزام آوری) در خصوص فرایند مطرح نشده است.
مولود چاووش اوغلو -- وزیر خارجه ترکیه -- روز یکشنبه گفته بود دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان در حال کار روی موضوع استرداد فتح الله گولن هستند.
به گفته وی، دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان در حاشیه نشست رهبران گروه ۲۰ در آرژانتین صحبت کرده بودند.
این در حالی است که یک مقام دیگر کاخ سفید نیز روز دوشنبه تاکید کرده بود دونالد ترامپ هیچ گونه تعهدی در خصوص استرداد فتح الله گولن به رئیس جمهوری ترکیه در حاشیه نشست در آرژانتین نداده است.
حضور فتح الله گولن در آمریکا یکی از موارد مورد اختلاف واشینگتن و آنکارا است. فتح الله گولن سال گذشته در مصاحبه با رادیوی ان‌پی‌آر گفته بود به تصمیم احتمالی آمریکا برای استرداد وی به ترکیه اعتراض نخواهد کرد، اما چنین اقدامی به اعتبار آمریکا لطمه خواهد زد.

پربیننده ترین خبرها