پیش از اجرای عملیات تروریستی در جشنهای سال نوی میلادی؛

انهدام یک شبکه تروریستی در لبنان

انهدام یک شبکه تروریستی در لبنان
چهارشنبه 28 آذر 1397 - 10:20

العراقيه: این تروریستها می خواستند شهروندان لبنانی را در جشن های آغاز سال میلادی جدید هدف قرار دهند و امنیت و ثبات را در لبنان از بین ببرند.

العالم- لبنان


به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه؛ نیروهای امنیتی لبنان در عملیات بزرگی، شبکه تروریست هایی را که می خواستند در جشن های سال نوی میلادی عملیات تروریستی انجام دهند منهدم کردند.
این تروریستها می خواستند شهروندان لبنانی را در جشن های آغاز سال میلادی جدید هدف قرار دهند و امنیت و ثبات را در لبنان از بین ببرند که نیروهای امنیتی در عملیات پیشدستانه ای این شبکه تروریستی را منهدم کردند.

امین ناصر خبرنگار العراقیه در گزارشی گفت: با نزدیک شدن جشن های سال نوی میلادی و آماده شدن کشور لبنان برای برگزاری اولین نشست اقتصادی - که سران کشورهای عربی برای حضور در این نشست در ششم ژانویه در بیروت جمع خواهند شد - وزارت کشور لبنان از عملیات امنیتی بزرگی ضد یک گروه تروریستی پرده برداشت. این گروه تروریستی برای هدف قرار دادن مردم لبنان با عملیات تروریستی در جشن های سال جدید میلادی برنامه ریزی کرده بود تا در این کشور نا امنی ایجاد کند.
نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان در کنفرانس خبری گفت: «این عملیات امنیتی، عملیات جدیدی است که در بالاترین سطح امنیتی به اجرا درآمده است. تروریستهایی که می خواستند عملیات تروریستی انجام دهند بسیار حرفه ای بودند».
خبرنگار گفت: عملیات پیشدستانه ای که نیروهای امنیتی به اجرا درآوردند چند روز قبل از آمادگی لبنان برای نشست اقتصادی سران کشورهای عربی است. لبنان می خواهد با این نشست اقتصادی مشکلاتی را که اقتصاد این کشور را هدف قرار داده است حل کند؛ از این رو نشست بیروت به منزله پیام اطمینان دهی به هیئت های شرکت کننده در این نشست خواهد داد.
یکی از شهروند لبنانی گفت: «کنفرانس مطبوعاتی را که نهاد المشنوق وزیر کشور برگزار کرد در راستای رفع اتهام از سرويس های امنیتی وابسته به نیروهای داخلی است».
یکی شهروند دیگر گفت: «درباره اظهارات نهاد المشنوق دو دیدگاه وجود دارد یکی اینکه اعلام چنین عملیاتی از سوی وزیر کشور می تواند در راستای پاسخ به مسائلی باشد که ضد نیروهای امنیتی مطرح می شود و آنها را به بی اطلاعی متهم می کند . در مقابل دیدگاه دومی نیز وجود دارد که اظهارات نهاد المشنوق در راستای تبلیغات رسانه ای است که برقراری امنیت را قبل از کنفرانس اقتصادی - که در آینده نزدیک در لبنان برگزار خواهد شد - مطرح می کند».
خبرنگار العراقیه افزود: همکاری دستگاه های امنیتی و هماهنگی های مستمر بین سرویس های اطلاعاتی ارتش از مهم ترین دلایل محفوظ ماندن لبنان از عملیات تروریستی است که امنیت این کشور را هدف قرار داده بود.

خبرگزاری صداوسیما

پربیننده ترین خبرها