دیدار یک هیئت نظامی از کشور پرو با معاون وزیر خارجه سوریه

دیدار یک هیئت نظامی از کشور پرو با معاون وزیر خارجه سوریه
چهارشنبه 28 آذر 1397 - 12:24

یک هیئت نظامی از کشور پرو به همراه فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل موسوم به «آندوف» به دیدار معاون وزیر خارجه سوریه رفتند.

العالم - سوریه

یک منبع در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که یک هیئت نظامی از کشور پرو به دمشق سفر کرده است.

این منبع سه‌شنبه‌شب (دیشب) به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ریاست این هیئت بر عهده مسئول روابط بین‌الملل وزارت دفاع پرو است.

منبع مذکور گفت که فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل موسوم به «آندوف» به همراه این هیئت از پرو به دیدار «فیصل مقداد» معاون زیر خارجه سوریه رفتند.

این مسئول پرو در جریان دیدار مذکور اعلام کرد که دولت این کشور آماده است که برای سهیم بودن در روند نظارت بر صلح، یک یگان نظامی در اختیار سازمان ملل قرار دهد.

مقداد هم اعلام کرد که موضع دولت سوریه در خصوص حمایت از نیروهای آندوف برای اجرای تام و کامل مأموریت این نیروها ثابت است.

این مسئول سوری وظیفه نیروهای آندوف را علاوه بر نظارت بر روند حفظ صلح، فاش کردن نقض معاهده آتش‌بس بین طرفین سوری و صهیونیستی و همچنین نقض پیاپی حاکمیت سوریه و حمایت این رژیم از گروههای تروریستی مختلف بیان کرد.

هدف از تشکیل نیروی آندوف نظارت بر توافقنامه آتش‌بس مصوب سال ۱۹۷۴ بود که بر اساس این معاهده نیروهای سوری و اسرائیلی در بلندی‌های جولان از یکدیگر تفکیک شدند.

مقداد همچنین تأکید کرد که سوریه حق دارد جولان اشغالی را تا خط چهارم ژوئن 1967 پس بگیرد و قطعنامه 242 شورای امنیت و چندین قطعنامه مرتبط دیگر بر این مسئله تأکید کرد.

بر اساس این قطعنامه‌ها، جولان اشغالی بخش جدایی‌ناپذیر جمهوری سوریه است و تصمیم رژیم صهیونیستی برای تحمیل حاکمیت خود بر آن ملغی و باطل است.

منطقه جولان در جنوب غربی سوریه در استان قنیطره واقع شده‌ است. این بلندی‌ها در سال 1967 در جریان جنگ شش روزه توسط اسرائیل اشغال شد. اسرائیل در سال 1982 این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد اما این اقدام هیچگاه مورد تایید سازمان ملل متحد قرار نگرفت و اقدامی غیرقانونی قلمداد می‌شود.

طبق گزارش‌های خبری، با توجه به عمق راهبردی رژیم صهیونیستی در منطقه، بلندی‌های جولان، مطمئن‌ترین منطقه امن برای اسرائیلی‌ها است. امنیت رژیم صهیونیستی در گرو بلندی های جولان است. به همین علت است که این رژیم سعی می‌کند با حصارکشی بر روی مرزهای بلندی جولان، هر گونه حرکت اسلامی – عربی را در این ناحیه مد نظر قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها