شبه‌نظامیان کُرد: مخالف برافراشتن پرچم دولت سوریه در شهر «منبج» نیستیم

شبه‌نظامیان کُرد: مخالف برافراشتن پرچم دولت سوریه در شهر «منبج» نیستیم
جمعه 30 آذر 1397 - 17:10

سخنگوی شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کرد که مخالفتی ندارند که در نهادهای دولتی سوریه در منبج پرچم سوریه برافراشته شود.

العالم- سوریه

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) که تحت حمایت آمریکا قرار داشتند، پس از اعلام تصمیم واشنگتن برای خروج از سوریه اعلام کردند که این تصمیم «خنجر از پشت» است.

«جیهان احمد» سخنگوی نیروهای دموکراتیک اما امروز جمعه اظهارات جدیدی را مطرح کرد و در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که نیروهای دموکراتیک «مخالفتی ندارند که در نهادهای دولتی سوریه در منبج پرچم سوریه برافراشته شود».

وی با بیان اینکه شبه‌نظامیان کُرد قصد جدایی از سوریه را ندارند، اظهار داشت که آنان خواستار موافقت دمشق با «خودمختاری» کُردها هستند.

این مسئول کُرد ادامه داد: «ما بخشی از سوریه هستیم و خواهان جدایی نیستیم. ولی ما می‌خواهیم که توافقی برای خودمختاری به منظور مدیریت امور خود داشته باشیم».

احمد با بیان این مطلب افزود: «اگر این مسئله حاصل شود، مخالفتی با آن نداریم...ما نمی‌خواهیم در ضمن یک حکومت جداگانه قرار داشته باشیم... ما خواستار تحقق خودمختاری در منطقه خود هستیم و هیچ مشکلی نداریم که این مسئله زیر چه پرچمی باشد».

سخنگوی قسد با اشاره به اینکه هیچ مشکلی با دولت سوریه ندارند، اعلام کرد که چندین بار طرفهای مذاکره کننده به نمایندگی از شورای دموکراتیک سوریه (شاخه سیاسی قسد) با نمایندگان دولت سوریه مذاکره کرده‌اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد که «تلاشهای امروز ما برای پشتیبانی از منطقه و دفع خطر از آن است».

مذاکرات شورای دموکراتیک سوریه چندین بار با دولت سوریه انجام شد، ولی به خاطر اینکه آمریکا با این مذاکرات مخالف بود(+)، به نتیجه نرسید.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پنج‌شنبه (روز گذشته) تایید کرد که قصد دارد نیروهای نظامی این کشور را از سوریه خارج کند، چراکه به گفته وی با شکست داعش دیگر آمریکا دلیلی برای حضور در سوریه ندارد.

بر خلاف آنچه آمریکا اعلام کرده، گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» امروز جمعه گزارش داد که یک محموله جدید تجهیزات لجستیکی، سلاح و سوخت از منطقه کردستان عراق وارد پایگاه ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در منطقه شرق فرات شده است.

دیدبان با بیان اینکه آمریکا پنجشنبه 20 دسامبر (29 آذر) این پایگاه را ایجاد کرده است، اعلام کرد که دهها کامیون حامل سوخت هواپیما و خودرو، سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی عازم ریف دیرالزور و به ویژه پایگاه واشنگتن در این منطقه شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در واکنش به این تصمیم واشنگتن روز گذشته گفت که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه وجود ندارد.

رئیس جمهور ترکیه هم اخیرا اعلام کرد که این کشور قصد دارد عملیات خود در شرق رود فرات در سوریه را تا چند روز دیگر آغاز کند تا «شرق فرات از [حضور] گروه تروریستی جدایی‌طلب [کُرد] آزاد شود».

پربیننده ترین خبرها