آغاز روند ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری در افغانستان

آغاز روند ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری در افغانستان
شنبه 1 دی 1397 - 10:14

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که از امروز روند ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور آغاز شده است.

العالم - آسیا

«عبدالعزیز ابرهیمی» معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری این کشور از امروز آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد که این روند برای 12 روز ادامه خواهد یافت و تا 18 دی‌ماه نیز فهرست ابتدایی نامزدان ریاست جمهوری افغانستان اعلام خواهد شد.

شرایط ثبت نام برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

دارای تابعیت افغانستان

حداقل سن 40 سال

100 هزار برچسب انتخاباتی و یا فهرست حامیان

به جرایم ضد بشری محکوم نباشد

از حقوق مدنی محروم نباشد

پرداخت 13 هزار دلار برای ثبت نام

معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان اظهار داشت: روند توزیع بسته‌های اطلاع رسانی درباره نحوه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز آغاز شده است.

وی افزود: تا کنون 6 نفر از متقاضیان بسته‌های اطلاع رسانی درباره نحوه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را دریافت کرده است.

روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حالی آغاز شده است که تا کنون نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی این کشور نیز به اتمام نرسیده است.

کمیسیون انتخابات افغانستان تا کنون نتایج ابتدایی 29 ولایت را اعلام کرده است و نتایج ابتدایی چهار ولایت دیگر از جمله کابل و قندهار را تا کنون اعلام نکرده است.

نهادهای ناظر بر روند انتخابات در افغانستان بارها تاکید کردند که کمیسیون انتخابات این کشور توان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را ندارد.

انتخابات پارلمانی افغانستان که مهرماه گذشته برگزار شد مملو از نارسایی‌ها و تخلفات انتخاباتی بود که مشروعیت این روند را به چالش کشید.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها