ادامه تنش بین آنکارا و تل آویو / شکست در سوریه نتانیاهو را پریشان احوال کرده است

ادامه تنش بین آنکارا و تل آویو / شکست در سوریه نتانیاهو را پریشان احوال کرده است
دوشنبه 3 دی 1397 - 17:12

وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای تونسی خود گفت: پریشان احوالی امروز نتانیاهو، نتیجه شکست سیاست های او در تقسیم سوریه است.

العالم ـ ترکیه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «مولود چاووش اوغلو» همچنین نتانیاهو را به حمایت از گروه های تروریستی پ ک ک(حزب کارگران کرد ترکیه) و یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) متهم کرد.
وی افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی سال هاست که با حمایت از گروه های کرد در سوریه قصد دارد تا این کشور را تقسیم کند اما او امروز این حقیقت را به خوبی درک کرده که سیاست هایش در سوریه با شکست رو به رو شده است.
چاووش اوغلو همچنین فصل مشترک اسرائیل و گروه های تروریستی کرد در سوریه را کشتار کودکان و شهروندان بی گناه دانست.
جنگ لفظی میان ترکیه و رژیم صهیونیستی از شنبه گذشته آغاز شد، جایی که اردوغان در نشست «بنیاد جوانان ترکیه» در حمایت از بیت المقدس و با اشاره به فلسطینیانی که به دنبال خشونت های رژیم صهیونیستی قربانی شدند، تصریح کرد: صهیونیست ها در اسرائیل به مردمی که روی زمین افتاده اند، حمله می کنند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.
وی افزود: در واقع اسرائیلیان تنها مردان را نمی زنند بلکه زنان و کودکان افتاده روی زمین را نیز هدف ضرب و شتم قرار می دهند.
اردوغان همچنین خطاب به نتانیاهو گفت که تو صدای ظالمان هستی و کابینه ات متهم به تروریسم دولتی است.
نتانیاهو نیز در پاسخ به رییس جمهوری ترکیه توئیت کرد: اردوغان نباید اسرائیل را موعظه کند.
وی همچنین اردوغان را به اشغال شمال قبرس و کشتار کردها در داخل و خارج از ترکیه متهم کرد.
سخنان نتانیاهو با واکنش شدید مقامات ترکیه رو به رو شد.
وزیر خارجه ترکیه نیز در واکنش به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: او را قاتل خونسرد دنیای امروز دانست که کودکانی را که در ساحل بازی می‌ کنند ، بمباران می‌کند، وی مسئول کشتار هزاران فلسطینی بی گناه است.
«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه هم به سخنان نتانیاهو واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: نتانیاهو از آن جایی که تحت بازجویی پلیس قرار دارد، دچار مشکلات فراوانی شده است، وی می کوشد توجه مردم را منحرف کند اما بیهوده تلاش می کند، آنها نمی توانند صدای رئیس جمهوری ما را ساکت کنند.

پربیننده ترین خبرها