شمخانی:

حضور آمریکا در افغانستان حاصلی جز افزایش ناامنی و بی ثباتی به دنبال نداشته است

 حضور آمریکا در افغانستان حاصلی جز افزایش ناامنی و بی ثباتی به دنبال نداشته است
چهارشنبه 5 دی 1397 - 18:11

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با بیان اینکه آمریکا هیچگاه خیرخواه مردم افغانستان نبوده، گفت: حضور نظامی این کشور در افغانستان فرجامی به جز افزایش ناامنی و بی ثباتی به دنبال نداشته است.

العالم - آسیا

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که به کابل سفر کرده است، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات طیف وسیعی از موضوعات سیاسی در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

شمخانی در این دیدار با اشاره به رفتار دوگانه آمریکا در موضوع مبارزه با تروریسم، حضور این کشور در منطقه را یکی از عوامل اصلی بی ثباتی و ناامنی عنوان کرد.

وی تلاش آمریکا برای انتقال باقیمانده داعش به کشور افغانستان را اقدامی بسیار خطرناک و مشکوک برشمرد و اظهار داشت: آمریکا هیچگاه خیرخواه مردم افغانستان نبوده است و حضور نظامی این کشور در افغانستان فرجامی به جز افزایش ناامنی و بی ثباتی به دنبال نداشته است.

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به حمایت صادقانه و مستمر جمهوری اسلامی ایران از این کشور افزود: مردم و دولت افغانستان اطمینان دارند که ایران چون همیشه نقش موثر و تعیین کننده‌ای در پیشبرد فرآیند صلح به مهمترین اولویت امروز جامعه افغانستان ایفا خواهد کرد.

شمخانی پیش از این با اشرف غنی رئیس جمهور، عبدالله عبدالله رئیس هیأت اجرایی و حمدالله محب مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

وی در سفری یک روزه به دعوت حمدالله محب و در رأس یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی، اقتصادی و امنیتی به کابل سفر کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها