وزیر کشور: هیچ تحولی درمنطقه بدون ایران محقق نمی شود

وزیر کشور: هیچ تحولی درمنطقه بدون ایران محقق نمی شود
پنج‌شنبه 6 دی 1397 - 14:54

وزیر کشور گفت: تاثیرگذاری ایران در صحنه بین المللی به اثبات رسیده و بدون حضور ایران هیچ تحولی در منطقه محقق نمی شود.

العالم- ایران/ سیاسی

عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: ادبیات مقاومتی و استقامت ایران عمومی شده و همگان پذیرفتند، جمهوری اسلامی که همواره صحبت ازفروپاشی و نابودی آن بود اکنون به کشوری تاثیرگذار درعرصه بین المللی تبدیل شده است.
وی بیان کرد: این تاثیرگذاری برای ایران در منطقه به دلیل اشتراک ها و پیوستگی زیاد بویژه با کشورهای همسایه است و باعث شده تا سرنوشتی مشترک با آنها داشته باشد.
رحمانی فضلی افزود: در این ارتباط هرگاه این کشورها مورد تهاجم و سهم خواهی دشمنان قرار گیرند در صورت درخواست کمک آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

* تنهایی آمریکا در آرایش بین المللی علیه ایران
وزیر کشور اظهار داشت: در آرایش صحنه بین المللی اکنون آمریکا نسبت به اقدام های خود علیه ایران تنها مانده و علاوه بر آژانس بین المللی انرژی اتمی، اروپا، روسیه و چین و کشورهای منطقه نیز با آنها همراهی نمی کنند.
رحمانی فضلی افزود: طوریکه در داوری افکار عمومی جهان ایران امروز به عنوان طرف پایبند به تعهدها و آمریکا ناقض تعهدات بین المللی معرفی شده است.
وی بیان کرد: در مجموع در عرصه بین الملل ادبیات مثبتی نسبت به ایران شکل گرفته و این کشور از نگاه آنها در عرصه های مختلف علمی مانند فضاهای تکنولوژی، انرژی های نو و هسته ای پیشرفت کرده و مرزها را در نوردیده است که این خلاف میل دشمنان است.
رحمانی فضلی ادامه داد: در حوزه صنایع دفاعی و نظامی آنها فکر می کنند نباید موشک داشته و برابر آنها دست بسته و بدون دفاع باشیم.
وزیر کشور بیان کرد: دعوای ظاهری دشمنان با ایران رشد و پیشرفت تکنولوژی ایران است برای انسان های منصف در دنیا در معیاری شاخص، وقتی دعوا به علم می رسد این نشان از پیشرفت بالای کشور است.
رحمانی فضلی ادامه داد: در حوزه اقتصادی آنها گمان دارند که هنوز یک ساختار نامناسب غلط و پوسیده و پلاسیده کهنه اقتصادی بر ایران حاکم مانده و وابستگی مطلق به صنعت نفت و عقب ماندن از صنایع نو بدون دسترسی به بازار جهانی است.
وی افزود: این درحالی است که اکنون تجار ما برخوردار از مهارت، علم، تجربه، نبوغ و ابتکاراتی هستند که اگر شرایط مساعد باشد کشور پیشرفت های به مراتب بیشتر از اکنون خواهد داشت.
وزیر کشور ادامه داد: در عرصه سرمایه گذاری خارجی در 2 تا سه سال توافق برجام نشان داد چقد سرمایه گذاران مشتقاق فعالیت در ایران هستند و این نشان از ظرفیت های بسیار بالای کشور بویژه در زمینه صنایع نفت، پتروشیمی، حمل و نقل، تولید کالاهای واسطه ای، سرمایه و حتی مصرفی است که این باعث شد کشورها مشتاق به سرمایه گذاری در ایران باشند.

* دشمن باورکرده ایران در حوزه امنیتی قوی است
وی گفت: آنها در حوزه امنیتی نیز باور دارند که ایران قوی ترین کشور در حوزه امنیتی است.
رحمانی فضلی افزود: آنها شبانه روز توطئه می کنند و همواره می بینند که نمی توانند تاثیرگذاری در حوزه امنیت داخلی ایران داشته باشند.
وی افزود: اقدام ها و عملیات هایی در این حوزه اتفاق می افتد ولی هیچکدام از آنها ارزش نظامی، عملیاتی و امنیتی ندارد زیرا تداوم نداشته و فاقد عقبه است.
رحمانی فضلی اظهار داشت: با این وجود در طول 40 سال گذشته با همه فرازها و فرودها ایران کشوری مقتدر با هدف روشن، مسیر مشخص و مردم توجیه نسبت به این هدف و مسیر هستند.
وی افزود: احتمال دارد در برخی موضوع ها نسبت به نوع اقدام ها و توجه ها به برخی امور و مسائل تفاوت دیدگاهی وجود داشته باشد اما این طبیعی و اختلاف های درون خانوادگی است که در بیشتر کشورها وجود دارد.
وزیر کشور گفت: نظام اسلامی نیز تببین کرده که کشور هر چهار سال برای انتخاب رئیس جمهوری، نمایندگان و شوراها انتخابات برگزار و کسب کنندگان بیشتر آرا مردم باید کشور را اداره کنند و در این ارتباط نگران این نوع اختلاف نظرها نیستیم.
وی گفت: در شرایط کنونی در عرصه بین المللی اتفاقی که در موضوع برجام رخ داد با توفیقاتی که با ابتکار عمل ایران حاصل شد بسیار مهم بود تا آنها حاضر به زیر پاگذاشتن تعهدات خود شدند و در این زمینه حتی نزدیکان آمریکا نیز از آنها حمایت نکردند.

* با حفظ وحدت در کشور جایی برای نگرانی نیست
رحمانی فضلی اظهار داشت: آنها اکنون به جایی رسیدند که با انجام برخی کارها و فشار ایران را مجبور کنند تا شاید دشمنان را یک قدم به اهداف نزدیک تر کند.
وی بیان کرد: آمریکا با همراهی عربستان و رژیم اشغالگر قدس نتوانستند در منطقه تاثیرگذاری بالایی داشته باشند با این وجود نباید غافل بمانیم که مهمترین اصل در شرایط کنونی وحدت و انسجام است.
رحمانی فضلی اظهار داشت: آنها روی بهم ریختگی در وحدت و انسجام کشور حساب باز کردند و چنانچه رسانه های خارجی دنبال کنیم مشهود است که مشکلات کشور را بزرگ کرده و هر روز تلاش دارند موضوع هایی را در سطح ملی بزرگ نشان دهند که ایران همواره در حال تلاطم است.
وی تاکید کرد: بهتر است که قبل از اینکه اتفاقات در حد تجمع و اعتراض باشد به آنها رسیدگی کنیم.
وزیر کشور ادامه داد: در حوزه امنیت کشور تهدیدهایی وجود دارد ولی به دلیل وحدت جامعه و غالب بودن بر آن در این زمینه جایی برای نگرانی وجود ندارد.

* رضایت مردم اولویت نظام است
وی گفت: بعد از وحدت و امنیت رضایتمندی مردم در حوزه های اقتصادی و اجتماعی موضوع اولویت دار است که باید در این حوزه ها تسهیل گری و موانع فرارو برداشته شود.
رحمانی فضلی ادامه داد: ظرفیت های کشور بسیار بالاست که در صورت شکوفایی بویژه با زمینه سازی برای فعالیت بخش خصوصی می توان به دستاوردهای بسیار بالایی نایل شد.
وی بیان کرد: افزایش تولید و صادرات نیز یکی از راهکارهای مهم برای مقابله با تحریم‌ها است که باید مورد توجه ویژه باشد.
رحمانی فضلی گفت: امسال تولید و صادرات در ابعاد گوناگون در کشور افزایش یافته که این مهم سبب مثبت شدن تراز اقتصادی و تجاری کشور شده است.
وی بیان کرد: علاوه بر تحریم‌ها دشمن به صورت مستقیم در حوزه امنیت سرمایه‌گذاری و روی این مهم متمرکز شده ولی تاکنون نتوانسته کاری انجام دهد.
رحمانی ‌فضلی‌ همچنین با قدردانی از هماهنگی و اتحاد استان بوشهر گفت: این هماهنگی و اتحاد سبب شده استان بوشهر کوچک‌ ترین مشکلات امنیتی نداشته باشد.
وزیر کشور یادآور شد: در عمر پنج ساله دولت تدبیر و امید هیچ وقت وحدت و ناامنی از استان بوشهر به وزارت کشور گزارش نشده است.
وی افزود: سه پایه اصلی کار و تلاش در استان‌ها نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مجلس هستند که در استان بوشهر بخوبی این ظرفیت در سایه وحدت و همدلی مورد استفاده قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها