رویترز: آمریکایی ها ترامپ را مقصر اصلی تعطیلی دولت می دانند نه دموکرات ها را

رویترز: آمریکایی ها ترامپ را مقصر اصلی تعطیلی دولت می دانند نه دموکرات ها را
جمعه 7 دی 1397 - 17:44

بر اساس تازه ترین نظرسنجی رویترز و ایپسوس؛ با تداوم تعطیلی بخشی از دولت آمریکا برای ششمین روز پیاپی و در حالی که پایانی برای آن متصور نیست، بیشتر آمریکایی ها،دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده را بیشتر از دمکرات های کنگره در بروز این مشکل مقصر می دانند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس این نظرسنجی که میان 21 تا 25 دسامبر (30آذر تا چهارم دی ماه) و بیشتر پس از آغاز تعطیلی دولت، برگزار شده است، 47 درصد آمریکایی های بزرگسال، ترامپ، 33 درصد پرسش شوندگان، دمکرات های کنگره و هفت درصد نیز جمهوری خواهان کنگره را در بروز این مشکل مسئول می دانند.
این تعطیلی ناشی از درخواست ترامپ برای در نظر گرفتن بودجه ای برای تامین هزینه 5 میلیارد دلاری ساخت دیواری در امتداد مرز ایالات متحده با مکزیک است که بیشتر دمکرات ها و حتی برخی از جمهوریخواهان کنگره هم حزبی رئیس جمهوری آمریکا، با آن مخالفت می کردند و هزینه کلی آن 23 میلیارد دلار برآورد شده است.
تنها 35 درصد از پرسش شوندگان در این نظرسنجی، از گنجانده شدن هزینه ساخت دیوار مرزی در بودجه سالانه در کنگره و 25 درصد از تصمیم ترامپ برای تعطیل کردن دولت بر سر این موضوع، حمایت کرده اند.
سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه بدون اشاره به دیوار پیشنهادی ترامپ، گفت: رئیس جمهوری آشکارا گفته است که هرگونه لایحه بودجه دولت باید شامل هزینه امنیت مرزی به میزان کافی نیز بشود.
جاستین گودمن سخنگوی سناتور چاک شومر رئیس دمکرات های سنای آمریکا نیز گفته است که دمکرات ها و جمهوریخواهان هنوز فاصله زیادی برای از میان برداشتن این بن بست دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها