میانجی‌گری مجدد قاهره برای دستیابی به آتش‌بس در غزه

میانجی‌گری مجدد قاهره برای دستیابی به آتش‌بس در غزه
شنبه 8 دی 1397 - 09:40

برخی منابع آگاه مصری از درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از قاهره برای میانجی‌گری مجدد جهت دستیابی به آتش‌بس در غزه خبر دادند.

العالم - آسیا

برخی منابع آگاه مصری گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از قاهره خواسته است بار دیگر برای دستیابی به آتش‌بس طولانی‌مدت در نوار غزه میانجی‌گری کند.

این منابع گفتند که نتانیاهو از قاهره درخواست کرده است تا از طریق دستگاه اطلاعات عمومی پیام‌هایی را به گروه‌های فلسطینی در غزه از جمله حماس انتقال دهد.

روزنامه «العربی‌الجدید» چاپ لندن، با اعلام این مطلب نوشت که این درخواست نتانیاهو از قاهره به دنبال تحولات سیاسی جدید در رژیم صهیونیستی و در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی این رژیم مطرح شد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو از طرف مصری خواسته است تا حماس را به منظور عدم تشدید حملات علیه رژیم صهیونیستی در مرحله آینده تحت فشار قرار دهد و تهدید کرده که در صورت هر گونه حمله از سمت غزه در روزهای آینده، جنگ جدیدی شعله‌ور خواهد شد.

طبق این گزارش، هدف نتانیاهو از این اقدامات خود این است که شانس حزب وی در انتخابات آینده به خطر نیفتد به خصوص اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب نتانیاهو (لیکود) در این انتخابات پیروز خواهد شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از طرف مصری خواسته است تا ارائه تسهیلات به ساکنان نوار غزه اعم از تسهیل عبور و مرور از گذرگاه رفح، ارائه کمک‌های بیشتر و کاهش فشار بر آنها را افزایش داده تا گروه‌های فلسطینی بهانه‌ای برای حمله نظامی به این رژیم نداشته باشند.

فارس

پربیننده ترین خبرها