آناتولی ترکیه مدعی شد؛

خروج اولین گروه نظامیان آمریکایی از سوریه

خروج اولین گروه نظامیان آمریکایی از سوریه
شنبه 8 دی 1397 - 18:54

اخبار تایید نشده ای از سوی رسانه های ترکیه مبنی بر خروج اولین گروه از نظامیان آمریکایی از یک پایگاه نظامی در شمال شرق سوریه اعلام شده است.

العالم-سوریه

در این گزارش که به اظهارات برخی "منابع محلی موثق" در استان الحسکه استناد شده آمده است که عصر روز جمعه، حدود 50 نظامی آمریکایی از یکی از پایگاه های نظامی متعلق به این کشور در شهر المالکیه در استان الحسکه سوریه خارج شده اند.

در این گزارش تاکید شده است که خودروهای زرهی و کامیون های نظامی آمریکایی، نظامیان و تسلیحات را از این پایگاه در الحسکه به یک پایگاه نظامی آمریکا در داخل مرزهای عراق منتقل شدند.

خبرگزاری آناتولی همچنین تاکید کرده است که پایگاه مذکور یکی از پایگاه هایی بود که به توزیع تسلیحات میان شبه نظامیان کرد سوری می پرداخته است.

این در حالی است که هنوز هیچ منبع رسمی صحت این خبر را تایید نکرده است.

دونالد ترامپ حدود ده روز پیش اعلام کرد که نظامیان آمریکایی از سوریه خارج خواهند شد و درصورت صحت خبر مذکور، این اولین گروه از نظامیان آمریکایی هستند که پس از اطلاعیه ترامپ از سوریه خارج می شوند. به رغم آنکه ترامپ به جدول زمان بندی اجرای این طرح اشاره ای نکرده بود اما برخی گمانه زنی ها از خروج نظامیان آمریکا از سوریه طی 60 تا 100 روز حاکی است.

شایان ذکر است پنتاگون حدود 2200 نفر از نظامیان خود را به بهانه مقابله با داعش در داخل مرزهای سوریه مستقر کرده است و طبق گفته منابع ترکیه حدود 18 پایگاه نظامی آمریکایی در داخل خاک سوریه وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها