بر سر موضوع دیوار مرزی؛

ترامپ رهبران اقلیت و اکثریت کنگره را به کاخ سفید دعوت کرد

ترامپ رهبران اقلیت و اکثریت کنگره را به کاخ سفید دعوت کرد
چهارشنبه 12 دی 1397 - 08:15

رئیس جمهوری آمریکا متعاقب تعطیلی بخش های از دولت، تلاش برای خروج از چنین وضعیتی و دریافت بودجه مورد نظر برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک، رهبران اقلیت و اکثریت کنگره را به منظور برگزاری جلسه امنیتی و ترغیب آنان به کاخ سفید دعوت کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا رهبران جمهوریخواه و دمکرات کنگره را به جلسه امنیتی در کاخ سفید دعوت کرد؛ تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال و موضوع درخواست تامین مالی احداث یک دیوار در امتداد مرز ایالات متحده-مکزیک علت این دعوت می باشد.

دعوتنامه رئیس جمهوری آمریکا برای هر دو طرف دمکرات و جمهوریخواه در هر دو مجلس فرستاده شده است. دفتر میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا اعلام کرد که وی در جلسه مورد نظر شرکت خواهد کرد. اما هنوز مشخص نیست که آیا دیگر رهبران نیز شرکت خواهند کرد.

این دعوت متعاقب آن صورت می‌گیرد که دمکرات‌ها طرح خود را اعلام کردند که بودجه بخش‌هایی از دولت فدرال که تعطیل شده را تامین خواهند کرد، اما بودجه ای برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک به کاخ سفید نخواهند داد. ممکن است که ترامپ مشغول بررسی طرحی برای رسیدن به توافق با رهبر جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان باشد.

کاخ سفید گفت: خواهان دریافت بودجه 5.7 میلیارد دلاری برای تامین مالی ساخت دیوار مرزی آمریکا- مکزیک است، ولی کنگره حاضر به تامین این رقم نیست. با اینحال دمکرات‌ها می‌گویند که بودجه 1.3 میلیارد دلاری برای ایجاد حصار مرزی و 300 میلیون دلاری برای سایر اقلام امنیتی مرزی، از جمله ایجاد فناوری و دوربین های لازم در طرح امنیت داخلی را تصویب خواهند کرد، اما تاریخ آن تا هشتم فوریه (19 بهمن) خواهد بود. این مدت فرصت خواهد داد که هم دولت از تعطیلی خارج شود و هم دو طرف به مذاکرات خود ادامه دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها