یدیعوت آحارنوت:

اسرائیل خواهان آتش بس ۱۵ ساله

 اسرائیل خواهان آتش بس ۱۵ ساله
دوشنبه 29 آبان 1391 - 07:02

يک روزنامه صهيونيستي فاش کرد که رژيم صهيونيستي خواهان امضاي توافق‌نامه آتش‌بس 15 ساله با گروه‌هاي مقاومت در غزه و با تضمين رئيس جمهور مصر است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: اسرائیل خواهان آتش بس ۱۵ ساله در غزه با ضمانت مصر است.

این روزنامه نوشت: اسرائیل از مصر خواسته است که زیر نظر این کشور توافق‌نامه آتش بسی را با گروه‌های فلسطینی برای مدت شش ماه امضا کند و سپس به مدت ۱۵ سال ادامه یابد و محمد مرسی رئیس جمهوری مصر آن را ضمانت کند.

یدیعوت آحارنوت افزود: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، چهار شرط برای برقراری آتش‌بس مطرح کرده است.

به نوشته این روزنامه، توقف فوری قاچاق و انتقال سلاح به غزه، توقف شلیک موشک‌ها از سوی همه گروه‌های فلسطینی، توقف حملات به نظامیان اسرائیلی مستقر در نزدیک مرز غزه ، حق اسرائیل در پیگرد عناصر مقاومت در صورت وقوع یک حمله یا وجود اطلاعاتی درباره حمله قریب الوقوع و اجازه بازگشایی گذرگاه رفح فقط در صورت ادامه بستن بودن گذرگاه‌ها بین نوار غزه و اسرائیل از جمله شروطی است که نتانیاهو مطرح کرده است.

این روزنامه افزود: اسرائیل از دو شرط  یعنی اینکه حماس سلاح خودش را زمین بگذارد و ارائه تضمین درباره توقف کامل حملات موشکی صرف نظر کرده است.

این درحالی است که جنبش حماس خواهان توقف آتش بس، رفع محاصره دریایی غزه، تضمین جامعه بین المللی درخصوص توقف قتل هدفمند؛ پایان یافتن حملات ارتش اسرائیل از طریق مرز و توقف حملات به ماهی گیران فلسطینی در نزدیک سواحل غزه است.

روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشت: اسرائیل تهدید کرده‌ است در صورت موافقت نکردن گروه‌های فلسطینی با این شروط، ظرف 48 تا 72 ساعت همزمان با ادامه حملات هوایی و دریایی به حمله زمینی نیز خواهد پرداخت.

پربیننده ترین خبرها