شهادت 10 نفر در پی حمله مجدد جنگنده های آمریکا به حومه دیرالزور

 شهادت 10 نفر در پی حمله مجدد جنگنده های آمریکا به حومه دیرالزور
جمعه 14 دی 1397 - 17:22

منابع محلی سوریه عصر جمعه گزارش دادند که در دومین جنایت ائتلاف متجاوز آمریکایی در 24 ساعت گذشته به حومه دیر الزور در شرق سوریه، دستکم 10 تن به شهادت رسیدند.

العالم - سوریه

جنگنده های ائتلاف متجاوز آمریکایی مدعی ضد داعش در دومین جنایت خود در 24 ساعت گذشته، به یک واحد مسکونی در روستای 'الکشکیه' در حومه دیرالزور حمله کردند که در جریان آن 10 تن از جمله چهار کودک بی گناه سوری به شهادت رسیدند.

با این جنایت، شمار کشته شدگان غیرنظامی حملات ائتلاف آمریکایی به شرق سوریه در 24 ساعت گذشته به 21 تن رسید.

پنجشنبه شب نیز «الشعفه» دیگر شهرک واقع در حومه دیرالزور از سوی ائتلاف متجاوز آمریکایی بمباران شد که 11 کشته برجای گذاشت.

شبکه حقوق بشر سوریه دو روز پیش (چهارشنبه گذشته) در گزارشی اعلام کرد که ائتلاف آمریکایی 417 غیرنظامی شامل 175کودک و 90 زن را در سال 2018 میلادی کشته است.

آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از اوت 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند.

تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب در نتیجه بمباران این ائتلاف متجاوز به خاک و خون کشیده شده و بسیاری از زیرساخت های این کشور نابود شده است.

دولت سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواسته برای پایان دادن به تجاوز نیروهای متجاوز در خاک این کشور اقدامی صورت دهد و با ارسال نامه های مکرر، حملات جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا به خاک خود را محکوم کرده است، موضوعی که تاکنون از سوی نهادهای بین المللی با سکوت همراه بوده است.

پربیننده ترین خبرها