حضور پلیس نظامی روسیه در منبج سوریه

حضور پلیس نظامی روسیه در منبج سوریه
سه شنبه 18 دی 1397 - 10:32

سخنگوی نیروهای پلیس نظامی روسیه مستقر در سوریه از آغاز گشت زنی این نیروها در شهر منبج واقع در شمال سوریه و در نزدیکی مرزهای ترکیه خبر داد.

العالم - سوریه

به گزارش روز سه شنبه شبکه خبری روسیا الیوم، «یوسوب ماماتوف» سخنگوی نیروهای پلیس نظامی روسیه در سوریه گزارش داد که یگان های پلیس نظامی روسیه از امروز (سه شنبه) گشت زنی خود را در این شهر در استان حلب به منظور تامین امنیت مناطق تحت نظارت این کشور و رصد تحرکات گروه های تروریستی آغاز کرده اند.

وی افزود که یگان های پلیس نظامی روسیه ۱۰ کیلومتر را از میان شهرک های میل ویران، عجمی، ویلانلی در بخش شمالی استان حلب پیموده اند و مسیر خود را در آینده تغییر خواهند داد.

طبق گزارش این مسئول روسی نیروهای پلیس از اهالی این شهرک ها اطلاعاتی درباره مخفیگاه سلاح تروریست ها و نیز مواضعی که هنوز در آنها مهمات نظامی وجود دارد و خنثی نشده اند به دست آورده اند.

با اعلام تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهای خود از شمال سوریه و مناطق تحت کنترل کردهای مورد حمایت این کشور شهر منبج تحت کنترل نیروهای دمکراتیک کرد سوریه قرار گرفت.
اما ترکیه که گروههای کرد سوریه را متحد حزب کارگران کردستان «پ ک ک» و گروه تروریستی می داند تهدید کرد که به این شهر حمله می کند.

به دنبال این تحولات مسوولان نیروهای دموکراتیک سوریه از دولت مرکزی خواستند که ارتش را در شهر منبج در استان حلب مستقر و از آنان در برابر حمله احتمالی آنکارا به این شهر محافظت کنند.

در هفته های گذشته هیاتی از ترکیه شامل وزیر دفاع و وزیر خارجه با سفر به روسیه در زمینه خروج آمریکا از این مناطق و حضور نیروهای کرد سوریه در مرزهای جنوبی ترکیه، گفت و گو و مذاکره کردند.

7 دی ماه نیز فرماندهی کل و نیروهای مسلح ارتش سوریه در بیانیه ای با اعلام ورود یگان های ارتش این کشور به شهر منبج و نصب پرچم سوریه بر فراز این شهر بر تعهد خود به انجام وظایف ملی در اجرای حاکمیت دولت بر وجب به وجب خاک این کشور تاکید کرد.

پس از آن وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که صدها تن از نیروهای دمکراتیک کرد سوری بر اساس توافق صورت گرفته با دمشق از اطراف منبج عقب نشینی کرده اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه چهارشنبه گذشته اعلام کرد ترکیه وضعیت حالت آماده باش در اطراف شهر منبج را پایان داده است.

این نهاد وابسته به مخالفان سوری افزود: گروه های تروریستی که از مناطق اشغال شده در عملیات سپر فرات در شمال و شمال شرق حلب و گروه هایی که از مناطق اشغال شده در عملیات شاخه زیتون در شمال غرب حلب برای مشارکت در عملیات جدید ارتش سوریه برای اشغال شهر منبج در اطراف این شهر مستقر شده بودند، منطقه را ترک کردند.

دیدبان حقوق بشر سوریه اضافه کرد: وضعیت خطوط تماس میان ارتش ترکیه و تروریست های مورد حمایت آن با نیروهای دمکراتیک سوریه به وضع پیش از آماده باش ارتش ترکیه برای اشغال منبج بازگشته است.

تارنمای وزارت دفاع سوریه نیز شامگاه چهارشنبه گذشته اعلام کرد که 400 تن از نیروهای دمکراتیک کرد سوریه به عنوان هم پیمان آمریکا از شهر منبج در شمال شرق حلب و مرز ترکیه به سواحل شرقی رود فرات عقب نشینی کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها