یک خبر چند خط تحلیل؛

آیا ارتش سوریه وارد منبج شده است؟

آیا ارتش سوریه وارد منبج شده است؟
شنبه 8 دی 1397 - 20:33

العالم _ سوریه

خبر:

  • در حالی که دیروز اعلام شد به درخواست "اکراد منبج" ارتش سوریه وارد این منطقه شده است اردوغان آن را جنگ روانی سوریه خواند و تکذیب کرد.


تحلیل:

  • واقعیت آن است که متعاقب درخواست کردهای منبج نیروهای ارتش سوریه از سمت جنوب غرب وارد منطقه منبج شده اند و به این شیوه و با این حضور فاصله ای اساسی میان نیروهای ترکیه با اهالی منبج ایجاد کرده اند و این یعنی انکه ارتش ترکیه در صورت تلاش برای اشغال منبج بایستی از سد ارتش سوریه عبور کند و درگیری مستقیم با نیروهای نظامی سوریه را تجربه کند.
  • اردوغان اعلام حضور نیروهای ارتش سوریه در شهر منبج را منکر می شود و در عین حال آن را جنگ روانی دولت سوریه معرفی می کند این در حالی است که ارتش سوریه از حضورش در "منطقه منبج" و نه "شهر منبج" سخن گفته است و پیش از آن هم مکرر اعلام کرده بود در مقابل هرگونه تعرض به سرزمینش خواهد ایستاد.
  • نظام سوریه به خوبی می داند که از دست دادن منبج یعنی تسلیم منطقه غرب فرات به ترک ها، در عین حال اردوغان علاقمند نیست که شاهد بر قراری رابطه مجدد کردها و نظام سوریه باشد و به همین خاطر هم هست که هیات ترکی مذاکرات 4 روزه در مسکو را با تمرکز بر مساله منبج از امروز آغاز کرد بلکه بتواند بدون توسل به زور، به شعار وعده داده شده از سوی اردوغان در خصوص شمال سوریه جامه عمل بپوشاند.

پربیننده ترین خبرها