نتانياهو براي خروج از تنگنای غزه دست و پا می زند

نتانياهو براي خروج از تنگنای غزه دست و پا می زند
چهارشنبه 1 آذر 1391 - 11:16

رئيس کابينه رژيم صهيونيستي پس از درماندگي از حمله زميني به غزه و ناتوانيش براي خروج از ورطه درگيري با مقاومت در کنار حملات موشکي عناصر مقاومت به تل آويو و قدس غربي وشهرکهاي اسرائيلي، دست به دامن اطراف بين المللي شد.

به گزارش العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون اسرائیل در این خصوص گفت: اولین مهمان خارجی که بمنظور بررسی بحران اخیر وارد اسرائیل شد "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه بود.

وی خواستار پایان دادن به درگیریها شد.

تلویزیون اسرائیل در همین حال اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه را در این خصوص پخش کرد.

فابیوس تصریح کرد: هدف من از این سفر حل بحران اخیر و برقراری آتش بس می باشد.

گزارشگر اسرائیلی افزود: اطراف بین المللی از جمله " آنگلا میرکل" صدر اعظم آلمان، "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه و "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس و "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل هشدار دادند در صورت گسترش دایره عملیات و افزایش شمار قربانیان حمایت بین المللی از اسرائیل تضعیف می شود.

وی با نادیده گرفتن قربانیان حملات اخیر اسرائیل به غزه که اغلب آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند، گفت: اسرائیل تاثیر پذیری جامعه جهانی در قبال مسائل انسانی را بخوبی درک می کند لذا نتانیاهو اصرار دارد غیر نظامیان هدف حملات اسرائیل قرار نگیرند.

وی گفت: نتانیاهو در تنگنا قرار دارد وی در حال حاضر خواستار عملیات زمینی به غزه نیست و از سویی برنامه ای برای برقراری آتش بس طولانی مدت در اختیار ندارد.

وی افزود: همه نگاه اسرائیل و اطراف بین المللی برای حل بحران اخیر به قاهره دوخته شده است.

گزارشگر اسرائیلی خاطر نشان کرد: از لحظه آغاز درگیریها تا کنون نتانیاهو و باراک و لیبرمن هر روز با سران کشورهای بزرگ جهان رایزنی می کنند و سعی دارند از زمان سبقت گیرند تا پیش از فقدان مشروعیت بین المللی به درگیریها پایان دهند.

پربیننده ترین خبرها