تراشیدن سر زندانی سیاسی 16 ساله در اردن

تراشیدن سر زندانی سیاسی 16 ساله در اردن
چهارشنبه 1 آذر 1391 - 16:22

العالم - بازداشت کودکان و نوجوانان اردني به اتهام تلاش براي براندازي رژيم مورد توجه مردم و رسانه هاي جهان عرب قرار گرفته و واکنش هاي شديدي را در شبکه هاي کجازي به دنبال داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در اعتراضات به افزایش قیمت ها در اردن 80 تن از معترضان بازداشت شده بودند که در میان آنها "تقي الدين الرواشده" 16 ساله و 9 كودك ديگر به اتهام "تلاش برای براندازي نظام حاكم" و" تجمع غيرقانوني" به چشم می خورند.
انتشار تصوير تقي الدين الرواشده با موهای تراشیده شده در زندان و ابراز نگراني پدرش از رفتارهاي بي رحمانه با وی، واکنش های فراواني در پي داشته است.
موسسه هاي حقوق بشری و مدافع آزادي بيان و حتي نهادهای دولتی اردن هم واکنش شدیدی به بازداشت کودکان نشان داده اند.

"موسي العبدللات" وكيل اردنی، اتهام علیه این كودكان را مبالغه آميز دانست و گفت: هدف از این اقدام ایجاد رعب و هراس در میان مردم و بازداشتن آنها از شرکت در گردهمایی های اعتراض آمیز است.

پس از انتشار تصویر این کودک با سر تراشیده، تصاویر مختلف دیگری از رفتار خشونت آمیز پلیس اردن در اعتراضات اخیر در رسانه های منتشر شد.

مردم اردن که از سال گذشته همزمان با آغاز انقلاب های عربی به اعتراض علیه فساد سیاسی، اقتصادی رژیم حاکم اردن پرداخته اند، هفته گذشته در پی اعلام افرایش قیمت های حامل های انرژی، با خشم به خیابان ها ریختند.

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها