خارج کردن برخی تجهیزات نظامی آمریکا از سوریه آغاز شده است

خارج کردن برخی تجهیزات نظامی آمریکا از سوریه آغاز شده است
جمعه 21 دی 1397 - 11:42

شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد آمریکا خارج کردن برخی تجهیزات نظامی خود از سوریه را آغاز کرده است.

العالم- آمریکا

به نقل از شبکه خبری سی ان ان ؛ آمریکا خارج کردن برخی تجهیزات نظامی خود از سوریه را آغاز کرده است.
این شبکه در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم باربارا استار خبرنگار سی ان ان در پنتاگون نوشت: یک مقام دولتی آمریکا که از عملیات نیروهای آمریکایی در سوریه اطلاع دارد گفت خارج کردن نخستین تجهیزات نظامی زمینی نیروهای آمریکایی در سوریه از این کشور در روزهای اخیر آغاز شده است که این نشانه آغاز خروج نظامیان آمریکایی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور دستور آن را صادر کرده است.
این مقام دولتی به سی ان ان گفت :"برخی محموله ها اکنون از سوریه خارج شده است."
این مقام آمریکایی به سبب نگرانی های امنیتی دقیقا اعلام نکرد چه تجهیزاتی از سوریه خارج شده است و آیا این تجهیزات با هواپیما به خارج از سوریه انتقال یافته است یا با وسایل نقلیه زمینی. این مقام همچنین نگفت این تجهیزات در کدام بخش از سوریه مستقر بود، هرچند تصور عمومی این است که خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه آغاز خواهد شد.
مقامات آمریکایی پیشتر به سی ان ان گفته بودند خارج کردن درصدی از تجهیزات نظامی آمریکا از سوریه را باید تلاشی برای نشان دادن اینکه وعده ترامپ در حال محقق شدن است ارزیابی کرد -- ولو اینکه انتظار نمی رود سربازان نیز فورا از سوریه خارج شوند. مقامات ارشد آمریکایی مانند مایک پمپئو وزیر امور خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا از اعلام جدول زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه خودداری کرده اند.
وزارت دفاع آمریکا می خواهد به ترامپ نشان دهد که خواسته او در حال اجرایی شدن است، و خروج این تجهیزات یکی از راههای انجام دادن این کار است. پنتاگون اوایل این هفته با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود "به سبب امنیت عملیاتی، ما درباره جابجایی های معین سربازان یا جدول زمانی این جابجایی ها چیزی نخواهیم گفت، اما انتظار داریم به صورت دوره ای آخرین اخبار را درباره مقدار تجهیزات خارج شده از سوریه اعلام کنیم."
فرماندهی مرکزی آمریکا، که بر عملیات خروج از سوریه نظارت دارد، کشتی ها، هواپیماها و واحدهای زمینی را که در این عملیات از آنها استفاده خواهد شد تعیین کرده است. فرماندهی مرکزی آمریکا همزمان با خروج تجهیزات از سوریه با عملیات اطلاعات و شناسایی، امنیت نیروها و وسایل نقلیه سنگین زمینی را تامین خواهد کرد. بیشتر امکانات ضروری هم اکنون در منطقه هستند.
ارتش آمریکا عملیات خروج از سوریه را با دستوری که جیمز ماتیس وزیر دفاع سابق آمریکا درست قبل از استعفا از این سمت در 31 دسامبر صادر کرده بود، اجرا می کند. برنامه ریزان نظامی همچنان بر اساس اینکه همه سربازان آمریکایی از سوریه خارج خواهند شد، برنامه ریزی کرده اند. مقامات آمریکایی گفته اند اگر این برنامه تغییری بکند و مثلا قرار باشد سربازان در شرق و جنوب سوریه بمانند، ترامپ باید این جزئیات معین را تایید کند.

پربیننده ترین خبرها