بازگشت شرکت های هواپیمایی خارجی به فرودگاه دمشق

بازگشت شرکت های هواپیمایی خارجی به فرودگاه دمشق
شنبه 22 دی 1397 - 23:04

تهران - ایرنا - رئیس سازمان هواپیمایی سوریه از بازگشت تدریجی پروازهای شرکت های هواپیمایی خارجی به فرودگاه دمشق خبرداد.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) شفاء النوری روز شنبه گفت: دو روز پیش یک هیات از هواپیمایی سلطان نشین عمان برای اطلاع از وضعیت و امکانات فنی فرودگاه دمشق به سوریه سفر کردند.

وی اضافه کرد: ماموریت این هیات، ارزیابی شرایط برای از سرگیری پروازهای هواپیمایی عمان به دمشق بود.
النوری افزود: شرکت هواپیمایی الخلیج بحرین و الاتحاد امارات نیز درخواست های مشابهی برای بازدید و اطلاع از وضعیت فنی فرودگاه دمشق ارائه کرده اند.

امارات و بحرین دو هفته پیش سفارتخانه های خود را در سوریه بازگشایی کردند.

دو کشور در هشت سال گذشته به خاطر وجود بحران در سوریه روابط سیاسی و اقتصادی خود را قطع کرده بودند و در ماه های اخیر رفت و آمدهایی بین سوریه و کشورهای مختلف عربی آغاز شده است.

اردن اولین کشور عرب بود که با بازگشایی گذرگاه مرزی با سوریه روابط اقتصادی خود را از سر گرفت و این روزها صحبت از اعزام سفیر اردن به سوریه و بالعکس مطرح می شود.

اولین پرواز بین المللی از دمشق به تونس نیز اواخر سال 2018 با 150 مسافر و گردشگر برای تعطیلات پایان سال میلادی انجام شد.

هم اکنون پرواز های خارجی هواپیمایی سوریه به شهرهای تهران، مسکو، نجف، کربلا، دبی، ابوظبی، شارجه، دوحه، منامه، کویت، قاهره، مسقط، خارطوم و الجزایر انجام می شود.

شرکت اجنحه الشام نیز پروازهایی به مقصد تهران، مسکو، بغداد، نجف، بصره، اربیل، ایروان، بیروت، کویت، دوحه، دبی، مسقط، ابوظبی، جده، مدینه منوره، خارطوم، لاذقیه و قامشلی در شمال شرق سوریه دارد.

با تلاش برخی کشورها برای از سرگیری روابط سیاسی با سوریه، بازگشایی مسیرهای حمل و نقل کالا و مسافر از نخستین اقدام های این کشورها برای ورود به بازار سوریه در دوره پس از بحران به شمار می رود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها