فعال مصري: اتحاديه عرب تابع عربستان است

فعال مصري: اتحاديه عرب تابع عربستان است
سه شنبه 7 آذر 1391 - 19:32

قاهره(العالم)- فعال سياسي مصري اتحاديه عرب را از هر نظر وابسته به عربستان دانست و گفت: با توجه به اين كه اين اتحاديه تابع فرمان عربستان است، ديگر نمي توانيم انتظار داشته باشيم از انقلاب بحرين حمايت كند.

"محمود بدر"  در گفت و گو با شبكه خبري العالم خاطرنشان كرد كه اتحاديه عرب به علت پيروي از عربستان، نقض آشكار حقوق معترضان صلح طلب بحريني، شكنجه بازداشت شدگان، بازداشت فعالان سياسي و تخريب منازل و مساجد را در اين كشور، هرگز محكوم نمي كند.
وي افزود: با وجود گزارش سازمان هاي بين المللي حقوق بشر در خصوص نقض حقوق شهروندان و زندانيان بحريني، اتحاديه عرب چنين موضعي در قبال انقلاب مردم بحرين اتخاذ كرده است و به همين علت براي احقاق حقوق ملت بحرين و رسيدن آنها به حقوقي چون آزادي و دموكراسي، نمي توان به اتحاديه عرب اميد داشت.
بدر گفت: ملت بحرين نيز مانند ملت مصر بايد به اراده، خون شهداي انقلاب، وحدت و قدرت قهرمانان خود در ميدان هاي كشور تكيه كند تا به پيروزي برسد.
وي تاكيد كرد كه بحرين در ميان كشورهايي قرار گرفته است كه حكام آنها با تمام توان براي حفظ تاج و تخت خود تلاش مي كنند و خوب مي دانند كه پيروزي انقلاب بحرين، سرآغاز انقلاب و سرنگوني آنها كه قدرت و ثروت كشورهاي شبه جزيره عرب را قصب كرده اند، خواهد بود.
اين فعال سياسي مصري در ادامه به وجود ناوگان پنجم آمريكا در بحرين اشاره كرد و گفت: يكي از علت هاي چشم پوشي كاخ سفيد از نقض آشكار حقوق بشر در بحرين و حمايت همه جانبه از آل خليفه براي سركوب شهروندان بحريني، قرار داشتن پايگاه همين ناوگان در بحرين است.
بدر خاطرنشان كرد كه مردم بحرين با ادامه انقلاب خود به جهان ثابت كردند كه براي حركت در اين مسير تا تحقق اهداف انقلاب مصمم هستند و همين امر باعث شده است كه انقلاب بحرين به الگويي براي ساير ملت ها از جمله ملت اردن تبديل شود.tt-26-13:48
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها