كارشناس سياسي عراقي :

همكاري ايران و عراق به منطقه ثبات می بخشد

همكاري ايران و عراق به منطقه ثبات می بخشد
پنج‌شنبه 9 آذر 1391 - 15:21

العالم - كارشناس سياسي عراقي با اشاره به سفر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران به بغداد، گفت : ايران با كمك عراق و برخي طرف هاي منطقه اي تلاش مي كند كه ثبات را به منطقه بازگرداند.

" اسامه السعيدي" روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، با اشاره به اینکه برخي كشورها در منطقه خاورميانه ديكته هاي کاخ سفید را اجرا می كنند، افزود : هدف آمریکا در این میان ايجاد بي ثباتي و برهم زدن توازن قدرت در خاورميانه است تا منطقه وارد جنگ شود و شعله بيداري اسلامی خاموش گردد.
کارشناس امور سیاسی عراق با تاکید بر اینکه ايران قادر به ايجاد توازن قدرت در منطقه است،گفت:  تهران و بغداد مشتركاتي دارند و در زمينه اقتصادي و سياسي در بالاترين سطح با يكديگر همكاري مي كنند.
السعيدي، گفت: عراق به كمك هاي جمهوري اسلامي ايران در خصوص تعامل با مسائل منطقه اي نياز دارد.
وی با تاکید بر نقش منفی اتحاديه عرب در بحران سوريه، تصریح کرد: اتحاديه عرب به جاي تلاش براي حل بحران ، با اقدام هایی نظیر تعلیق عضویت سوریه و مخالفت با برگزاری مذاکرات میان دولت و مخالفان ، بحران را تشدید می کند.
السعيدي، گفت : اتحاديه عرب و سازمان همكاري اسلامي در زمينه هاي سياسي، مالي و تسليحاتي از گروه هاي مسلح فعال در سوريه حمايت مي كنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها