رهبر حزب نهضت اسلامی تونس:

اسلام خواهان بر جهان عرب مسلط می شوند

اسلام خواهان بر جهان عرب مسلط می شوند
جمعه 10 آذر 1391 - 21:09

راشد الغنوشي رهبر حزب النهضه تونس پیش بینی کرد پس از دوران انتقال در جهان عرب حركتهاي اسلامي به پيروزی خواهند رسید و اسلام مرجع حکومت خواهد شد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، راشد الغنوشي پس از سخنراني در مركز پژوهشي چاتام هاوس لندن ضمن تاکید بر لزوم ائتلاف لاییک ها با اسلامگرایان در دوران اتقالی جهان عرب، از لائیک ها خواست تا به اسلامگرايان بپيوندند، چون در نهايت اسلام، نقطه مرجع حکومت خواهد بود.    
الغنوشی با پیشبینی تغییرات بیشتری در کشورهای حاشیه خليج فارس كه در سايه ثروت های نفتي در برابر انقلاب مردمی مقاومت مي كنند، تصريح كرد: كويت، بحرين و قطر شاهد تغيير خواهند بود؛ اما كشورهايي كه صحنه انقلاب بودند، ثبات بيشتري خواهند يافت. 
وي درباره اصلاحات در مغرب، گفت: در مغرب اصلاحات بيشتري صورت مي گيرد، اگرچه زمام امور همچنان در دست ملك محمد ششم است، اما در انتخابات زودهنگام سال گذشته اسلام گرايان به قدرت رسیدند و گام های مهمي به سمت اصلاحات برداشته شد.
الغنوشي پس از انقلاب تونس و فرار زين العابدين بن علي دیکتاتور پیشین این کشور در ژانويه 2011 از تبعيدگاهش در لندن به كشور بازگشت و حزب نهضت اسلامی را به قدرت رساند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها