سياستمدار مصري: اعلاميه قانون اساسي، سرآغاز حقيقي انقلاب است

سياستمدار مصري: اعلاميه قانون اساسي، سرآغاز حقيقي انقلاب است
شنبه 11 آذر 1391 - 22:51

صميمات اخير رئيس جمهور آن كشور به ويژه اعلاميه قانون اساسي را خواسته هاي انقلابيون و به منزله سرآغاز حقیقی انقلاب دانست و تأكيد كرد: افكار عمومي مصر در برابر اين تصميمات احساس رضايت و اطمينان دارد و تظاهركنندگان عليه اين اعلاميه، در واقع از سوي بقاياي نظام سابق هدايت و تنظيم شده اند.

محمد عبدالغفار عضو حزب آزادي و عدالت مصر روز شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: اين اعلاميه قانون اساسي يكي از خواسته هاي انقلابيون از 25 ژانويه 2011 تاكنون بوده است و بركناري دادستان كل يك خواسته انقلابي بود كه هيچ كس درباره آن اعتراضي نداشته است.
عبدالغفار افزود: كساني كه با برخي از بندهاي اعلاميه قانون اساسي صادره از سوي رئيس جمهوري به ويژّه مصون دانستن خودش در زمينه تصميماتش، مخالفت مي كنند ديدند كه چگونه دستگاه قضايي حكم انحلال پارلماني را كه توسط آراي 32 ميليون نفر برگزيده شده بود صادر كرد.
وي تاکید كرد كه برخي اطلاعات به دست آمده، از تصميم دستگاه قضايي براي انحلال شوراي مؤسسان تدوين قانون اساسي و مجلس شوراي مصر، و كودتا عليه مشروعيت مردمي، پس از حضور ميليون ها مصري در پاي صندوق هاي رأي براي شركت در انتخابات رياست جمهوري حكايت دارد.
عبدالغفار  ادامه داد: از زمان فراعنه تاكنون اين اولين بار است كه يك رئيس جمهور منتخب در مصر روي كار آمده است. اما برخي از بقاياي نظام سابق، از جمله برخي از قضات و نيروهايي كه تحت عنوان انقلاب و با استفاده از اموال دريافتي از بقاياي نظام مبارك ناگهان وارد فضاي سياسي مصر شده اند در پي كودتاي عليه حاكميت مشروع در مصر هستند.
عضو حزب آزادي و عدالت تأكيد كرد: بايد اين تصميم انقلابي اتخاذ مي شد. زيرا در انقلاب 25 ژانويه هيچ اقدامي جز بركناري رئيس جمهور سابق مصر انجام نشد. اما انقلاب حقيقي با اين تصميمات انقلابي مرسي آغاز شده است.
عبدالغفار تأكيد كرد: توطئه هايي كه از طريق رسانه هاي مورد حمايت بقاياي نظام مبارك براي سرنگوني محمد مرسي در جريان است بر همگان روشن شده است و اين رسانه ها با استفاده از حضور نخبگان سياسي ناراضي از دمكراسي كنوني در مصر كه نتايج مطلوب انها را به همراه نداشته است به توطئه و تبليغات عليه رئيس جمهور منتخب مي پردازند.
عضو حزب آزادي و عدالت خاطر نشان كرد: مردم مصر امروزه پس از احساس ثبات و كاسته شدن از بحران گاز و بنزين، ثابت شدن قيمت ها و افزايش حقوق كارمندان به خوبي به اين حقيقت پي برده اند.
محمد عبدالغفار با اشاره به اين كه تصميمات مرسي باعث اطمينان بخشي به مردم مصر شده است تأكيد كرد: ما تا زماني كه محمد مرسي خواسته هاي مردم را تحقق بخشد به حمايت از وي ادامه خواهيم داد و هرگز حمايت ما از وي بدون قيد و شرط نخواهد بود و بي ترديد در صورت مشاهده فساد، وي را بركنار خواهيم كرد.

پربیننده ترین خبرها