تمجيد از شوراي عالي قضايي مصر براي حمايت از همه پرسي

تمجيد از شوراي عالي قضايي مصر براي حمايت از همه پرسي
سه شنبه 14 آذر 1391 - 11:01

قاهره (العالم) - حزب آزادي و عدالت مصر از تصميم شوراي عالي قضايي براي نظارت بر همه پرسي قانون اساسي در روز 25 آذر ماه 1391 (15 ماه جاري ميلادي) تمجيد كرد.

سيد مجاهد از مسئولان حزب آزادي و عدالت مصر دوشنبه شب درمصاحبه با شبكه خبري العالم ، گفت: شوراي عالي قضايي به خواسته اكثر مردم كه از مشكلات بسيار و  طولاني شدن مرحله انتقالي به ستوه آمده اند ، پاسخ مثبت داد زيرا مردم مي خواهند كه اين مرحله را به پايان برسانند و وارد مرحله تشكيل مؤسسات در كشور، ساخت و بازسازي نهادها و برقراري عدالت اجتماعي شوند عدالتي كه به خاطر آن انقلاب كردند.
وي درباره مخالفت باشگاه قضات مصري با نظارت بر همه پرسي قانون اساسي مصر افزود: هنوز شمار زيادي از قضات هستند كه به تصميم شوراي عالي قضايي براي نظارت بر همه پرسي پايبند هستند.
معاون دبير روشنگري سياسي در حزب آزادي و عدالت مصر ، تعليق فعاليت دستگا قضايي مصر به علت اعتصاب قضات را تكذيب كرد و گفت: كساني كه اعتصاب كرده و ديگران را به اعتصاب تحريك مي كنند ، افرادي شناخته شده هستند كه سابقه مشخصي دارند.
وي تصريح كرد بسياري از قضات مصري در اعتصاب شركت نكردند و به فعاليت خود ادامه مي دهند و تصميم دارند كه در نظارت بر همه پرسي شركت كنند.
سيد مجاهد در واكنش به گفته هاي برخي مخالفان مرسي مبني بر اين كه وي درصدد تقسيم كشور و سوق دادن آن به سمت ديكتاتوري و ناديده گرفتن خواسته هاي طرف هاي ديگر است، افزود: اين ادعاها واقعيت ندارد و اين مطالب ساخته و پرداخته كساني است كه خواهان طولاني شدن مرحله انتقالي هستند و نمي خواهند كه فعاليت نهادهاي دولتي شروع شود و نيز مخالف حمايت مردم مصر از مرسي هستند.
وي از همه طرف هاي مصري خواست كه به خواسته هاي مردم توجه و براي موفقيت همه پرسي تلاش كنند.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها