نویسنده مصری:

مردم در همه‌پرسی سرنوشت مصر را تعیین می‌کنند

مردم در همه‌پرسی سرنوشت مصر را تعیین می‌کنند
سه شنبه 14 آذر 1391 - 14:28

نويسنده و تحليلگر سياسي مصري تاكيد كرد مردم مصر با شركت در همه پرسي درباره قانون اساسي جديد سرنوشت و آينده خود را تعيين خواهد كرد.

همه پرسي درباره قانون اساسي جديد مصر قرار است 15 دسامبر برگزار شود و مخالفت‌ها همچنان در این مورد ادامه دارد.
بدر محمد در مصاحبه با شبكه خبري العالم به موافقت دادگاه عالي با نظارت بر روند همه پرسي درباره قانون اساسي اشاره كرد و گفت: با وجود تحريم برخي قضات، اما تعداد قضاتي كه با نظارت بر همه پرسي موافقت كرده‌اند، به حد نصاب رسيده است.
وي تاكيد كرد مصر مرحله‌اي پيش رو دارد كه در آن مردم با شركت در اين همه پرسي با وجود جنجالي كه برخي جريان‌هاي مخالف به راه انداخته‌اند، حرف خود را خواهد زد.
اين كارشناس مصري اظهار داشت اوضاع به خوبي پيش مي‌رود و مردم مصر منتظر اين لحظه هستند و اميدوارند كه در اين همه پرسي كنند تا نظر خود را بيان كنند و به بحران كنوني اين كشور پايان دهند.
بدر محمد تاكيد كرد افرادي كه سعي دارند در برابر روند همه پرسي مانع ايجاد كنند بازنده هستند و مردم مصر ثابت خواهند كرد كه با تصميمات محمد مرسي و قانون اساسي كه مجلس موسسان به خوبي و متوازن تدوين كرده، موافق هستند.
وي به اقدام مخالفان در بحراني كردن اوضاع در مصر براي مانع تراشي در برابر روند همه پرسي درباره قانون اساسي اشاره كرد و افزود تنش آفريني تا زماني كه به منافع عمومي آسيب نرساند يا نوعي هرج و مرج ايجاد نكند، قابل قبول است و هر جريان سياسي حق دارد نظر و مخالفت خود را اعلام كند اما مردم همه اين نيروها را ارزيابي خواهد كرد و در چند روز آينده ثابت خواهد كرد كه واقعا هوشيار و بيدار است و مي تواند تصميم مناسب را اتخاذ كند.
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که عموم مردم مصر به خصوص مخالفان، مخالفتی با اصلاح قانون اساسی نداشته و ندارند، بلکه وحشت از بازگشت دیکتاتوری آنها را به واکنش در ان زمینه وادار کرده است.
28/س22:41
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها