هشدار صنعا درباره شکست توافق سوئد + فیلم

سه شنبه 25 دی 1397 - 17:31

نیروهای ملی در صنعا درباره شکست توافق سوئد هشدار دادند.

العالم - یمن

چند هفته از امضای این توافقنامه گذشته است اما به رغم جابجایی نیروهای یمنی، هیچ پیشرفتی در زمینه اجرای مفاد دیگر آن شامل توافق مبادله اسرا یا اجرای توافق صلح در الحدیده حاصل نشده است.

عبدالملک الحجری، عضو شورای ملی مذاکرات یمن گفت: مزدوران سعودی و اماراتی عامل اصلی ناتمام ماندن اجرای توافق سوئد هستند. آنها تا کنون هیچ اقدامی برای جابجایی نظامی انجام نداده اند.

طرف یمنی همچنین از نقش منفی سازمان ملل و "پاتریک کامائرت"، رئیس تیم نظارت سازمان ملل متحد بر فرآیند آتش بس شهر الحدیده انتقاد کرده و وی را به جانبداری از ائتلاف تجاوز متهم کرد.

حزام الاسد، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله گفت: "اگر نقش منفی این تیم به خصوص رئیس آن پاتریک و لجاجت وی در مانع تراشی در مسیر اجرای این توافق نباشد، دو طرف می توانند با هم توافق کنند."

شورای عالی سیاسی یمن و دولت نجات و هیئت مذاکره کننده به اتفاق ائتلاف متجاوز را مسئول شکست توافقنامه در مرحله اجرای می دانند. آنها بر پایبندی صنعا به تمام توافق ها و پشتیبانی از تمام تلاش های صورت گرفته تأکید کردند.

به نظر می رسد که اختلال های رخ داده در اجرای توافق سوئد در صورتی که ادامه یابد بر امکان برگزاری مذاکرات آینده، تأثیر منفی خواهد گذاشت. حال آنکه طرف های مرتبط، برگزاری موفقیت آمیز این مذاکرات را قبل از هر چیز به اجرای عملی مفاد توافق استکهلم منوط می دانند.

پربیننده ترین خبرها