هشدار آکسفام: شکاف فقیر و غنی در جهان رو به افزایش است

هشدار آکسفام: شکاف فقیر و غنی در جهان رو به افزایش است
دوشنبه 1 بهمن 1397 - 08:02

بنا بر اعلام سازمان بین‌المللی آکسفام -- که برای ریشه‌کن کردن فقر در جهان فعالیت می‌کند، نابرابری در حوزه ثروت از کنترل خارج شده است و این وضع به‌خصوص به زنان صدمه وارد می‌کند. آکسفام این گزارش را روز دوشنبه و در آستانه نشست سران کشورها و رؤسای شرکت‌های بزرگ در داووس سوئیس منتشر کرد.

العالم - بر اساس گزارش آکسفام، در سال گذشته میلادی ثروت افراد میلیاردر در جهان 12 درصد افزایش یافت که معادل روزانه 2.5 میلیارد دلار است. این در حالی است که در سال 2018 ثروت 3.8 میلیارد نفری که نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و در زمره افراد فقیر قرار می‌گیرند 11 درصد کاهش یافت.

در گزارش آکسفام همچنین به این نکته اشاره شده که از یک دهه پیش و همزمان با پایان بحران اقتصادی جهان، تعداد افراد میلیاردر تقریباً 2 برابر شده است؛ اما نرخ مالیات وضع‌شده بر این افراد و شرکت‌های بزرگ به پایین‌ترین سطح در چند دهه اخیر کاهش یافته است.

به باور کارشناسان آکسفام، وضع مالیات‌های عادلانه می‌تواند بسیاری از مشکلات جهان را حل کند. بر همین اساس، اگر 1 درصد جمعیت جهان که در زمره ثروتمندترین افراد قرار می‌گیرند 0.5 درصد مالیات بیشتری بپردازند، پول بیشتری در قیاس با آنچه برای آموزش 262 میلیون کودکی که مدرسه را ترک کرده اند جمع‌آوری خواهد شد و هزینه کمک‌های بهداشتی ضروری برای حفظ جان 3.3 میلیون نفر در جهان تأمین خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها