دیدار وزیر خارجه روسیه با نماینده جدید سازمان ملل درباره سوریه

دیدار وزیر خارجه روسیه با نماینده جدید سازمان ملل درباره سوریه
دوشنبه 1 بهمن 1397 - 17:11

وزیر امور خارجه روسیه و نماینده جدید دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه روز دوشنبه برای نخستین بار در مسکو دیدار و خواستار گسترش همکاری ها برای حل و فصل بحران سوریه شدند.

العالم ـ اروپا

سرگئی لاوروف در دیدار با گیر پدرسون اظهار داشت: روسیه به همکاری خود با سازمان ملل متحدد برای اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت در خصوص سوریه اهمیت فراوانی می دهد.
به گفته لاوروف، روسیه به استمرار همکاری های مشترک با سازمان ملل متحد و تجربه نماینده جدید این سازمان در امور سوریه برای حل وفصل بحران در این کشور امید بسته است.
وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: با تلاش های مشترک سازمان ملل، روسیه و کشورهای خاورمیانه نتایج قابل توجهی در سوریه ازجمله در حل مسائل انسانی به دست آمد.
وی تصریح کرد: در منطقه این ضرورت که باید تلاش های گسترده تری برای ایجاد شرایط بازگشت مهاجران سوری به کشور خود صورت گیرد، امروز بیش از هر زمانی درک می شود.
لاوروف افزود: در روزهای اخیر اتحادیه عرب نشستی برای بررسی مسائل اقتصادی برگزار کرد و شرکت کنندگان در آن خواستار کمک به سوریه برای فراهم آمدن امکان بازگشت مهاجران سوری به کشور خود شدند.
گیر پدرسون نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه نیز در این دیدار گفت که از دو هفته پیش تاکنون که به این مقام رسیده سفرهایی به دمشق و ریاض داشته و مذاکرات فشرده ای را با مقام های سوری و عربستانی برگزار کرده است.
وی نقش روسیه در حل و فصل بحران سوریه را کلیدی توصیف و خاطرنشان کرد که برای همکاری با روسیه و تعمیق و گسترش ارتباطات آمده است.

پربیننده ترین خبرها