حمید رزق در گفتگو با شبکه العالم:

سازمان ملل و اسب تروا در الحدیده یمن

سازمان ملل و اسب تروا در الحدیده یمن
جمعه 5 بهمن 1397 - 15:36

کارشناس رسانه ای یمنی تاکید کرد که توافق سوئد به عنوان اسب تروایی بود که سازمان ملل برای حمایت از سیطره عربستان بر الحدیده، به یمن ارسال کرد.

العالم - یمن

"حمید رزق" خبرنگار و کارشناس رسانه ای یمنی در گفتگو با شبکه العالم اعلام کرد که آمریکا و جامعه جهانی از توافق سوئد به دنبال تحقق دو هدف هستند که هدف اول تلاش آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای شانه خالی کردن از مسئولیت آنچه که در یمن در جریان است، و هدف دیگر این توافق آن است که بتوانند از آن به عنوان "اسب تروا" در عرصه میدانی استفاده کنند.

وی تاکید کرد که توافق سوئد، توافقی پیچیده است و تفاسیر و برداشت های متفاوتی را از آن می توان اتخاذ کرد، اما در این بین موضع آمریکا بیشترین تاثیر را در اجرای توافق های اینچنینی می گذارد چرا که آمریکا به طور مستقیم بر انجام وظایف سازمان ملل و فرستاده های این سازمان در پرونده یمن تاثیر گذار است.

رزق تصریح کرد: سازمان ملل قدرت لازم را ندارد و بدون اراده جدی از سوی آمریکا، سازمان ملل نمی تواند اتخاذ راهکار سیاسی برای حل بحران یمن را مدیریت کند.

وی تاکید کرد: هم اکنون تلاش سازمان ملل در یمن این است که عربستان را که در گرداب یمن گرفتار شده است نجات داده و اعتبار از دست رفته ریاض در این خصوص را بازگردانده و الحدیده را از طریق راهکارهای سیاسی تحت سیطره عربستان قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها