سخنگوی انصارالله یمن خبر داد؛

دیدار نماینده سازمان ملل در امور یمن با رهبر جنبش انصارالله در صنعاء

دیدار نماینده سازمان ملل در امور یمن با رهبر جنبش انصارالله در صنعاء
دوشنبه 8 بهمن 1397 - 20:45

سخنگوی جنبش انصارالله یمن ضمن اعلام خبر دیدار امروز «عبدالملک الحوثی» رهبر این جنبش و نماینده سازمان ملل در صنعاء گفت الحوثی در این دیدار «بر پایبندی نیروهای یمنی به توافق سوئد تاکید و از طرف مقابل به دلیل نقض این توافق به شدت انتقاد کرد.»

العالم - یمن

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله روز دوشنبه ساعاتی پس از ورود مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن به صنعاء اعلام کرد که گریفیتس با عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله در صنعاء دیدار و گفت‌وگو کرده است.

عبدالسلام اظهار داشت که رهبر انصارالله از نیروهای یمنی خواست تا به توافق سوئد پایبند باشند و در عین حال، از طرف مقابل به دلیل نقض توافق آتش‌بس به شدت انتقاد کرد.

وی افزود: عبدالملک الحوثی در دیدار با گریفیتس همچنین از اقدامات ظالمانه متجاوزان و ادامه محاصره یمن که شامل همه شهروندان این کشور می‌شود و استمرار بسته شدن فرودگاه بین‌المللی صنعاء و در نتیجه عدم امکان سفر به خارج از کشور برای بیماران صعب العلاج، دانشجویان و تجار انتقاد کرد.

عبدالسلام به نقل از الحوثی تصریح کرد که مشکلات و مانع‌تراشی‌ها در خصوص پرونده اسرا، عدم جدیت طرف مقابل در اجرای توافق استکهلم را اثبات می‌کند.

سخنگوی انصارالله گفت: رهبر انصارالله در دیدار با نماینده سازمان ملل در امور یمن بر آمادگی صنعاء برای تحویل اسیر زخمی سعودی تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد که الحوثی به گریفیتس گفت که رژیم سعودی از شرایط جسمانی اسیر زخمی خود بی‌خبر است و این نشان می‌دهد این رژیم حتی علیه سربازان خود اقدامات غیر انسانی انجام می‌دهد.

مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن هم گفت که در روزهای آینده گام‌های جدی برای اجرای توافق سوئد در خصوص الحدیده و تبادل اسرا و دیگر مسایل مربوط خواهد برداشت.

مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن بعد از ظهر روز دوشنبه برای دیدار با مسئولان جنبش انصارالله از جمله رهبر آن وارد صنعاء شده بود. این دومین سفر گریفیتس به پایتخت یمن در کمتر از یک هفته محسوب می‌شود.

گریفیتس چهارشنبه گذشته پس از دیدار با تعدادی از مسئولان انصارالله از جمله مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن، صنعاء را ترک کرده بود.

المشاط در این دیدار گفته بود که ماموریت کمیته نظارت بر آتش‌بس الحدیده، توقف حملات ائتلاف سعودی بر اساس توافق سوئد است.

پربیننده ترین خبرها