رییس سازمان پدافند غیرعامل:

روزانه 40تا 50هزارحمله سایبری کم اهمیت علیه ایران صورت می گیرد

روزانه 40تا 50هزارحمله سایبری کم اهمیت علیه ایران صورت می گیرد
سه شنبه 9 بهمن 1397 - 15:56

رئیس سازمان پدافندغیر عامل کشور اعلام کرد که روزانه حدود 40 تا 50 هزار مورد حمله سایبری کم اهمیت علیه کشور انجام می شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سردار سرتیپ غلامرضا جلالی به ایرنا گفته، حمله های سایبری به سه دسته کم اهمیت، با اهمیت متوسط و با اهمیت بالا تقسیم بندی می شوند.
وی با بیان اینکه روزانه حملات سایبری بسیاری رخ می دهد، گفت: بسیاری از این حملات آنقدر جدی نیستند، به نحوی که حتی آنها را حس هم نمی کنیم.
رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور اعلام کرد: شاید حدود 40 تا 50 هزار حمله سایبری با اهمیت کم انجام شود که بخش اعظمی از آنها را سیستم های امنیتی دستگاه ها خنثی می کنند.
یک سال گذشته حمله سایبری پر اهمیت نداشتیم
سردار جلالی با بیان اینکه سازمان پدافندغیر عامل بر روی حملات سایبری با اهمیت بالا متمرکز می شود، خاطرنشان کرد، در یک سال گذشته حملات سایبری با سطح اهمیت بالا همچون "استاکس نت" و "دوکو" در زمینه زیر ساخت های کشور رخ نداده است.
وی تصریح کرد: باید بتوانیم متناسب با هر موضوع تهدید به ویژه در حوزه سایبری راهکاری را برای دفاع طراحی و ساختار مختص به خود را ایجاد کنیم.
برگزاری آزمون امنیت سایبری
رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور با اشاره به اهمیت آمادگی دستگاه ها برای رویارویی با حملات سایبری اعلام کرد: با هماهنگی مرکز ملی، آزمونی را در زمینه حملات سایبری برای دستگاه های مختلف همچون بانک ها برگزار کردیم.
سردار جلالی افزود: در این آزمون که از ابتدای مهر ماه امسال آغاز شده است، دستگاه ها آمادگی خوبی داشتند اما یکسری مشکلات نیز وجود داشت که به دستگاه ها اطلاع رسانی و برطرف شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها