شمار کشته‌های اعتراضات سودان به ۳۰ نفر رسید

شمار کشته‌های اعتراضات سودان به ۳۰ نفر رسید
شنبه 13 بهمن 1397 - 12:40

معترضان سودانی بار دیگر در برخی شهرهای این کشور تظاهرات کردند و پلیس سودان نیز برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شد.

العالم - آفریقا

معترضان سودانی روز جمعه (دیروز) پس از اقامه نماز جمعه در شهر «أم درمان» تظاهرات کرده و شعارهایی علیه دولت سر دادند.

معترضان پس از اقامه نماز جمعه در مسجدی که مدیریت آن را حزب معارض الأمه در أم درمان بر عهده دارد، دست به تظاهرات ضد دولتی زدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی مسئولان سودانی گزارش دادند که تا کنون ۳۰ نفر در اعتراضات کشته شده‌اند و این در حالی است که برخی گروه‌های حقوقی شمار کشته‌ها را بیش از ۴۰ نفر اعلام کرده‌اند.

در روزهای اخیر فرماندهان نظامی و امنیتی سودان نیز در پیام‌هایی حمایت خود از «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان را اعلام و تأکید کرده‌اند که هرگز اجازه بی‌ثبات در کشور را نخواهند داد.

«موسی محمد» وزیر مشاور در وزارت کشور سودان روز پنجشنبه گذشته تأکید کرد که هرگز در خصوص امنیت و ثبات کشور کوتاه نیآمده و اجازه نخواهند داد مزدوران و خرابکاران به امنیت کشور لطمه بزنند.

«عوض بن عوف» وزیر دفاع سودان نیز روز چهارشنبه گذشته بر حمایت ارتش از دولت و عدم اجازه به فرصت‌طلبان برای سوء استفاده از وضعیت کشور تأکید کرد.

البشیر نیز در سخنانی به معترضان و آنهایی که خواهان کناره‌گیری وی از قدرت هستند، تأکید کرد: «تغییر دولت با واتساپ و فیس‌بوک رخ نمی‌دهد بلکه از طریق صندوق‌های رأی و انتخابات صورت می‌گیرد.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها