البشیر: برخی طرف‌های سیاسی از اعتراضات در سودان سوء استفاده می‌کنند

البشیر: برخی طرف‌های سیاسی از اعتراضات در سودان سوء استفاده می‌کنند
سه شنبه 9 بهمن 1397 - 13:07

رئیس‌جمهور سودان ضمن تأیید بحران اقتصادی در این کشور، تأکید کرد که برخی طرف‌های سیاسی از اعتراضات در سودان سوء استفاده می‌کنند.

العالم- آفریقا

«عمر البشیر» روز دوشنبه (دیروز) در دیدار با جمعی از رهبران احزاب سیاسی در کردفان جنوبی گفت که خارطوم ۹۰ درصد بودجه خود را از دست داده است.

البشیر گفت که اعتراضاتی که در شهر عطبه آغاز شد، منطقی بود اما برخی طرف‌های سیاسی از این اعتراضات سوء استفاده کرده و آن را به یک اقدام منفی تبدیل کردند.

طبق گزارش خبرگزاری سودان (سونا)، البشیر همچنین بر اهتمام به مسائل جوانان و آینده آنها تأکید کرد و از سازمان‌های دولتی سودان خواست به مسائل جوانان اهتمام داشته باشند.

رئیس‌جمهور سودان همچنین تصریح کرد که دولت این کشور پس از جدایی سودان جنوبی ۹۰ درصد بودجه خود را از دست داد که این موضوع بر بودجه تجاری آن تأثیرگذار بود اما تلاش‌های زیادی برای پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه اولویت دولت، تحقق صلح در کشور است، نیروهای مسلح، حکومت‌های محلی و دستگاه‌های امنیتی را به تأمین مایحتاج شهروندان و حُسن‌تعامل با آوارگان مناطق جنگ‌زده، فراخواند.

تظاهرات در سودان از روز ۱۹ دسامبر گذشته در اعتراض به گرانی و نابسامانی اوضاع معیشتی آغاز شده و بنا به اذعان دولت سودان تا کنون ۲۴ نفر در این اعتراضات کشته شده‌اند و این در حالی‌ است که دو سازمان دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل اعلام کرده‌اند که تا کنون بیش از ۴۰ نفر کشته شده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها