سازمان ملل: کره‌شمالی به دنبال محافظت از موشک‌های هسته‌ای خود است

سازمان ملل: کره‌شمالی به دنبال محافظت از موشک‌های هسته‌ای خود است
سه شنبه 16 بهمن 1397 - 09:28

یک نهاد سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد کره‌شمالی برنامه‌های اتمی و موشک بالستیک خود را دست‌نخورده حفظ کرده است و می‌کوشد از این قابلیت‌ها در برابر هرگونه حمله احتمالی محافظت کند.

العالم _ آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، روز دوشنبه یک نسخه از این گزارش ناظران تحریم‌های کره‌شمالی سازمان ملل به ۱۵ عضو شورای امنیت در اختیار رویترز قرار گرفته است. این گزارش در آستانه دومین دیدار رهبران آمریکا و کره‌شمالی در ماه جاری میلادی منتشر شده است. در دیدار اول دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در بهار گذشته رهبر کره‌شمالی وعده داده بود در راستای عاری‌سازی هسته‌ای اقدام کند.

به نوشته رویترز، در این گزارش ادعا شده است: کره‌شمالی از تأسیسات غیر نظامی، از جمله فرودگاه‌ها، برای مونتاژ و آزمایش موشک‌های بالستیک استفاده می‌کند و هدف آن حفظ این قابلیت‌ها از هرگونه حمله فلج‌کننده به سایت‌ها و تأسیسات تولید موشک و هسته‌ای شناخته شده است.

در این گزارش همچنین تصریح شده است شواهد و مدارک نشان می‌دهد کره‌شمالی فرایند و روند پیوسته‌ای جهت پراکنده کردن محل‌های مونتاژ، انبار کردن و آزمایش‌ها در پیش گرفته است.

گزارش ۳۱۷ صفحه‌ای ناظران تحریم‌های سازمان ملل در روز جمعه به اعضای شورای امنیت ارائه شده است و هیات نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل حاضر نشده است در خصوص این گزارش ابراز نظر کند.

در این گزارش آمده است: کره‌شمالی همچنان با افزایش شدید انتقال غیرقانونی محصولات نفتی و زغال سنگ از طریق محموله‌های دریایی به سرپیچی از تحریم‌های سازمان ملل ادامه می‌دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها