در آستانه سالروز انقلاب فوریه؛

صدور حکم سلب تابعیت ۱۱ نفر و حبس ابد ۷ نفر از سوی دادگاه بحرین

صدور حکم سلب تابعیت ۱۱ نفر و حبس ابد ۷ نفر از سوی دادگاه بحرین
چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 20:54

همزمان با نزدیک شدن به هشتمین سالروز آغاز انقلاب ۱۴ فوریه بحرین، دادگاه بحرین حکم سلب تابعیت ۱۱ نفر را صادر و هفت نفر از آنها را به حبس ابد محکوم کرد.

العالم - بحرین

دایره چهارم دادگاه جنایی بحرین امروز چهارشنبه حکم سلب تابعیت ۱۱ نفر را صادر کرد.

دادگاه این شهروندان را به تأسیس یک گروه تروریستی و عضویت در این گروه، در اختیار داشتن مواد منفجره و سلاح گرم و مهمات متهم کرده است.

طبق گزارش وبگاه «اللؤلؤه»، «احمد الحمادی» رئیس دادستانی جرایم تروریستی گفت هفت نفر از ۱۱ متهم این پرونده علاوه بر سلب تابعیت به حبس ابد و پرداخت ۵۰۰ دینار محکوم شدند.

دادگاه همچنین دو نفر را به ۱۰ سال حبس و پرداخت غرامت به ارزش ۵۰۰ دینار، دو نفر را به پنج سال حبس و پرداخت غرامت به مبلغ ۵۰۰ دینار و یک نفر را به سه سال حبس و پرداخت غرامت به ارزش ۱۰۰ دینار محکوم کرد.

شمار بحرینی‌هایی که سلب تابعیت شده‌اند به ۸۱۵ نفر رسید.

«جواد فیروز» رئیس سازمان دموکراسی و حقوق بشر «سلام» امروز چهارشنبه اعلام کرد شمار شهروندانی که از سال ۲۰۱۲ تاکنون سلب تابعیت شده‌اند به ۸۱۵ نفر رسیده است.

فیروز در صفحه توئیتر خود نوشت: «امروز ۱۱ شهروند بحرینی از جمله یک زن سلب تابعیت شدند و این سومین زن بحرینی است که سلب تابعیت می‌شود و شمار کسانی که امسال سلب تابعیت شدند به ۱۵ نفر و مجموع کسانی که تاکنون سلب تابعیت شده‌اند به ۸۱۵ نفر رسید.»

بحرین از سال ۲۰۱۱ سرکوب معارضان را تشدید کرده و شماری از معارضان از جمله روحانیون برجسته شیعه را زندانی و تابعیت تعدادی از آنها را سلب کرده است.

شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق» و «نبیل رجب» مدیر انجمن حقوق بشر بحرین از جمله چهره‌های برجسته معارض هستند که در زندان بسر می‌برند.

فارس

پربیننده ترین خبرها