یک پهپاد سعودی در جنوب غرب عربستان ساقط شد

یک پهپاد سعودی در جنوب غرب عربستان ساقط شد
جمعه 19 بهمن 1397 - 14:32

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند یک پهپاد شناسایی سعودی را در جنوب غرب این کشور ساقط کنند.

العالم- یمن

پدافند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پنجشنبه شب یک فروند پهپاد جاسوسی عربستان سعودی را ساقط کردند.

شبکه خبری المسیره گزارش کرد که این پهپاد در آسمان جازان (جیزان) در جنوب غرب عربستان که بخش‌هایی از این منطقه تحت کنترل نیروهای یمنی در آمده ساقط شده است.

یک منبع نظامی که نامش فاش نشد به المسیره گفت که «پدافند ارتش و کمیته‌های مردمی به لطف خدا موفق شدند یک پهپاد جاسوسی نیروهای متجاوز را در وادی جاره در جیزان سرنگون کنند».

به گفته این منبع یمنی، هم‌زمان با این اقدام، در عملیات تهاجمی به مقر نظامی «الشبکه» در جیزان، شماری از نظامیان سعودی کشته و مجروح شدند.

پیشتر، نیروهای یمنی موفق شده بودند به شماری از مقرهای نظامی سعودی در نجران حمله کنند و طی چند روز گذشته تلفات انسانی و خسارت مادی به مقرها و تجهیزات نظامیان سعودی در این منطقه وارد کنند.

بخش‌هایی از منطقه نجران و جازان (جیزان) در جنوب و جنوب غرب عربستان بخصوص در ارتفاعات و مقرهای نظامی آن به کنترل نیروهای یمنی در آمده است.

چهار روز پیش، خبرگزاری آناتولی ترکیه خبر داد که عربستان برای حفظ مرز خود با یمن از بنگلادش کمک می‌گیرد و این کار را تحت قرارداد نظامی تازه امضا شده، اجرا خواهد کرد.

چهارم فوریه «خبرگزاری آناتولی» ترکیه به نقل از سخنگوی ارتش بنگلادش خبر داده که امروز دوشنبه توافقی بین بنگلادش با عربستان سعودی امضا خواهد شد و طبق این توافق، بنگلادش به عربستان سعودی برای «مین‌روبی» در مرز این کشور با یمن همکاری خواهد کرد.

به گفته سخنگوی ارتش بنگلادش، «عزیز احمد» فرمانده ارتش بنگلادش در جریان سفر به ریاض از تدارک برای امضا توافق بین دو کشور خبر داده بود.

بنگلادش یکی از کشورهایی است که عضو «ائتلاف نظامی اسلامی برای مبارزه با تروریسم» است؛ ائتلافی که آذرماه سال ۱۳۹۴ «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان سعودی در یک نشست خبری در ریاض از تشکیل آن خبر داد.

پربیننده ترین خبرها