تذکر افغانستان به سازمان ملل درباره سفرهای خارجی رهبران طالبان

تذکر افغانستان به سازمان ملل درباره سفرهای خارجی رهبران طالبان
جمعه 19 بهمن 1397 - 17:52

وزارت خارجه افغانستان به سازمان ملل تذکر داد تا وقتی که گروه طالبان به روند صلح ملحق نشود نام رهبران آن‌ها باید در فهرست تحریم‌ها باقی بماند و براساس آن از سفرهای خارجی محروم شوند.

العالم - آسیا

«صبغت احمدی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان با اشاره به سفر اخیر هیئت طالبان به مسکو گفت، سران این گروه در فهرست تحریم‌ها قرار دارند و برای خروج نام آن‌ها از این فهرست، طالبان باید به روند صلح بپیوندد.

احمدی به «رادیو آزادی» گفت: پیش از سفرهای خارجی طالبان باید تحریم‌ها علیه آنان برداشته شود. در حالی که تحریم‌ها علیه این گروه ادامه دارد نباید به اعضای آن اجازه چنین سفرهایی داده شود.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گزارش رسانه‌ها مبنی بر شکایت رسمی این کشور از سازمان ملل به دلیل شرکت اعضای تحریم شده طالبان در نشست مسکو را نیز رد کرد.

اخیرا «بی.بی.سی» به نقل از منابع وزارت خارجه افغانستان این گزارش را منتشر کرده بود اما احمدی گفت: نمایندگان دولت افغانستان در سازمان ملل درباره سفر اعضای تحریم شده طالبان به کمیته تعزیرات سازمان ملل در این باره تنها یادآوری کرده است.

هیئت طالبان در نشست مسکو خواستار خروج نام سران این گروه از فهرست تحریم‌های سازمان ملل شده بود و به این موضوع در بیانیه مشترک طالبان و احزاب و چهره‌های سیاسی افغانستان نیز اشاره شده است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز درباره شرکت اعضای تحت تحریم طالبان در نشست مسکو گفت که از میان هیئت 10 نفره این گروه تنها 2 نفر در فهرست سیاه سازمان ملل قرار داشتند که درباره سفر آن‌ها نیز با مراجع مربوطه از جمله سازمان ملل و روسیه هماهنگی شده بود.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها