عربستان مدت‌هاست به مجرمان سعودی برای فرار از آمریکا کمک می‌کند

عربستان مدت‌هاست به مجرمان سعودی برای فرار از آمریکا کمک می‌کند
چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 11:05

بر اساس یک گزارش که به‌تازگی منتشر شده‌است، ناپدید شدن ناگهانی تعداد زیادی از اتباع سعودی که در آمریکا تحصیل می‌کردند و  درگیر پرونده‌های قضایی بوده‌اند تنها به ایالت اورگن محدود نمی‌شود. این اتفاق در 8 ایالت دیگر آمریکا و در کانادا نیز رخ داده‌است.

العالم- آمریکا


به گزارش العالم به نقل از _فاکس نیوز_ به نوشته نشریه "اورگنین،" این پرونده‌های عجیب در ایالت‌های مونتانا، اوهایو، اکلاهما، پنسیلوانیا، یوتا، واشینگتن و ویسکانسین کشف شده‌است. دو پرونده ناپدید شدن ناگهانی اتباع سعودی مجرم نیز به کشور کانادا مربوط است.
تنها در ایالت اورگن، 5 شهروند سعودی که همگی در دانشگاه‌های این ایالت تحصیل می‌کردند و پایشان به پرونده‌های قضایی باز شده بود، برای خروج از آمریکا از مقاماتی بلندپایه در عربستان سعودی کمک گرفته‌اند. پرونده این 5 نفر شکل و ساختاری یکسان دارد: همه این مردان زمانی که با حکم زندان روبرو بودند ناپدید شدند، و مکان فعلی همه آن‌ها نامشخص است.
یکی از این افراد در ایالت مونتانا به تجاوز جنسی به هم‌اتاقی‌اش پس از یک فستیوال موسیقی در سال 2017 متهم شده بود. به نظر می‌رسد او در اثنای بررسی‌های پلیس به مکزیک گریخته باشد. نفر دوم در این ایالت با اتهاماتی مشابه مواجه بود و در بررسی‌های پلیس خود را بیگناه معرفی کرد؛ اما به نظر می‌رسد به عربستان سعودی گریخته باشد. نفر سوم که هویتش مشخص نیست در سال 2012 به تجاوز به 2 زن متهم شد؛ اما پس از آنکه یک مقام در دانشگاه مونتانا با وی تماس گرفت، به عربستان سعودی بازگشت.
یک شهروند سعودی دیگر نیز در سال 1988 به ایجاد یک آتش‌سوزی در ایالت اوهایو متهم شد. یک پیرزن در این آتش‌سوزی جان خود را از دست داد. در آن زمان سفارت عربستان مدعی شد این مرد از مشکلات ذهنی رنج می‌برد و خواستار آزادی وی شد. پس از چندی وثیقه او به نصف کاهش یافت و هزینه آن نیز از سوی سفارت عربستان پرداخت شد. یک افسر نظامی سعودی او را در هنگام آزادی از زندان همراهی و به مکانی نامعلوم منتقل کرد.
برخی از این پرونده‌های عجیب به سال‌های 2014 تا 2016 بازمی‌گردد و ردپای مقامات ارشد سعودی در آن‌ها مشهود است.

پربیننده ترین خبرها