معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین:

ارتباط دادن بحران بحرین به ایران، روش همیشگی نظام است/ ایران همسایه ماست و ملت بحرین برای ایران احترام زیادی قائل است

ارتباط دادن بحران بحرین به ایران، روش همیشگی نظام است/ ایران همسایه ماست و ملت بحرین برای ایران احترام زیادی قائل است
جمعه 26 بهمن 1397 - 09:15

معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین در گفت‌وگو با شبکه المیادین، حکم دادگاه بحرین علیه شیخ علی سلمان را سیاسی دانست و گفت که منامه از تماس‌های قطر با او با خبر بود.

العالم - بحرین

«شیخ حسین الدیهی»، معاون «شیخ علی سلمان»، دبیر کل جمعیت الوفاق اتهام‌های نظام بحرین علیه شیخ سلمان را بی‌اساس خواند.

او در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت که ادعای نظام بحرین مبنی بر اینکه شیخ علی سلمان با هدف توطئه علیه آل خلیفه، با مقام‌های قطری از جمله نخست‌وزیر اسبق قطر تماس‌هایی داشته، درست نیست.

شیخ الدیهی گفت: «شیخ علی سلیمان با اطلاع نظام بحرین و در برخی موارد در قصر پادشاهی با مقام‌های قطری تماس تلفنی داشت».

معاون شیخ علی سلمان در مورد اتهام جمعیت الوفاق به اجرای دستورات ایران از سوی نظام آل خلیفه نیز گفت که این اتهام‌ها با هدف راضی نگه داشتن غرب از منامه مطرح می‌شود و عمر خواسته‌های مردم بحرین بیش از عمر انقلاب اسلامی ایران است و صد سال از این خواسته‌ها می‌گذرد.

او گفت: «ایران کشور همسایه ماست و ملت بحرین برای این کشور احترام زیادی قائل است و ارتباط دادن بحران بحرین به ایران، روش همیشگی نظام بحرین است».

جمعیت الوفاق بحرین بزرگترین حزب سیاسی این کشور بوده و به دنبال تحقق خواسته‌های مردم بحرین از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز است.

نظام بحرین دبیرکل این جمعیت را از سال ۲۰۱۴ به اتهام تلاش علیه امنیت ملی و توطئه با کشورهای خارجی علیه منامه بازداشت کرده و اخیرا حکم حبس ابد برای او در نظر گرفته است.

پربیننده ترین خبرها