در حاشیه نشست ورشو برگزار شد؛

نشست وزرای خارجه عربستان، امارات و بحرین پیرامون عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیست

نشست وزرای خارجه عربستان، امارات و بحرین پیرامون عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیست
جمعه 26 بهمن 1397 - 12:01

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فیلمی از یک جلسه سانسور شده ورشو و صحبت های وزرای خارجه عربستان، امارات و بحرین را  منتشر کرد که از تمایل شدید آنان به عادی سازی روابط با این رژیم خبر می دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نظر می رسد این ویدئو با گوشی همراه از جلسه ای که هیچ پوشش مطبوعاتی داده نشده بود و در حاشیه نشست ضد ایرانی ورشو موسوم به «امنیت در خاورمیانه» برگزار شده است؛ ضبط شده بود.

در این ویدئو، عبدالله بن زاید آل نهیان -- وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات -- در پاسخ به سوالی درباره حملات اسرائیل به سوریه با دفاع از این تجاوزات مدعی شد: همه کشورها به هنگام رویارویی با تهدیدها، حق دارند از خود دفاع کنند!

وی در ادامه گفت: من نمیتوانم از شما بخواهم به ما اعتماد کنید اما اگر این کار را بکنید شانس ما برای ایجاد تغییرات در خاورمیانه بیشتر است.

عادل الجبیر -- وزیرمشاور امور خارجه عربستان سعودی -- نیز با تکرار ادعاهای واهی خود ایران را متهم به نقض اخلاقیات و عدم احترام به حقوق بین الملل کرد، وزیر مشاور سعودی مدعی شد ایران به سفارت کشورها حمله می کند.

تهمت پراکنی های الجبیر در حالی است که رژیم سعودی همچنان درگیر پرونده جمال خاشقچی است، روزنامه نگار عربستانی که در سفارت این کشور در استامبول به قتل رسیده است.

بیشتر بخوانید پلیس استانبول: احتمالا جسد خاشقچی در تنور سوزانده شده است

الجبیر درباره پاسخ به سوالی درباره حامیان دو جنبش حماس و جهاد اسلامی، مجددا به ایران اشاره کرد.

الجبیر در ادامه اتهام پراکنی های خود مدعی شد ایران از حوثی های یمن حمایت تجهیزاتی و مالی می کند و گفت: حوثی های یمن، بیش از 200 موشک ایرانی به خاک ما شلیک کردند.

ادعای وزیر مشاور سعودی در حالی است که یمن پس از آغاز تجاوزات ائتلاف سعودی به صورت کامل محاصره شده است و حتی امکان ارسال کمک های بشر دوستانه از قبیل دارو و غذا نیز به این کشور وجود ندارد که این اقدام به سوء تغزیه و نسل کشی در یمن ختم شده است.

بیشتر بخوانید سوء تغذیه بلای جان کودکان در الحدیده

"خالد بن احمد آل خلیفه " وزیر امورخارجه بحرین نیز مدعی شد: عادت کرده ایم که درگیری اسرائیل و فلسطین مهم ترین مساله ای است که باید آن را حل و فصل کرد، اما دیدیم تهدید بزرگتر در تاریخ ما،سخن گفتن از منبع آن یعنی ایران است .

خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در حاشیه حضورش در نشست ورشو گفت نتانیاهو در نهایت به کشورم سفر می‌کند.

پس از خروج دو مسئول از نشست ورشو، وزیر مشاور امور خارجه عربستان و وزیرامورخارجه بحرین، از پاسخ دادن به سئوال خبرنگاران درباره احتمال دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در حاشیه کنفرانس خودداری کردند.

از سوی دیگر نتانیاهو نیز با یوسف بن علوی بن عبدالله وزیر امور خارجه عمان نشست خصوصی برگزار کرد.

نتانیاهو شام افتتاحیه نشست ورشو را نقطه عطف تاریخی دانست و ابراز امیدواری کرد؛ وحدت مواضع علیه تهدیدهای ایرانی راه را برای عادی سازی بیشتر روابط هموار کند.

وی هم چنین، عکسی در کنار خالد الیمانی وزیر امور خارجه یمن در جلسه افتتاحیه درتوییتر منتشرکرد که زیر آن نوشته بود :" تاریخ را می سازیم ".

پربیننده ترین خبرها