روسیا الیوم: اسرائیل در اقدام علیه ایران متحد عربی نخواهد داشت

روسیا الیوم: اسرائیل در اقدام علیه ایران متحد عربی نخواهد داشت
جمعه 26 بهمن 1397 - 17:24

اسرائیل فقط می تواند وارد جنگی مجازی با ایران شود و اتکای تل آویو به عرب ها بی فایده است زیرا آنها با ایران نخواهند جنگید.

العالم - ایران / سیاسی

پایگاه اینترنتی روسیا الیوم در یادداشتی نوشت: اسرائیل فقط می تواند وارد جنگی مجازی با ایران شود و اتکای تل آویو به عرب ها بی فایده است زیرا آنها با ایران نخواهند جنگید

روزنامه روسی نوشت: حتی یک کشور عربی به صورت علنی با تل آویو متحد نخواهد شد و با ایران نخواهد جنگید.

پایگاه اینترنتی روسیا الیوم در یادداشتی به قلم پیوتر اکوپوف[pyotr akopov] در روزنامه روسی وزگلیاد[VZGLYAD] نوشت: اسرائیل فقط می تواند وارد جنگی مجازی با ایران شود و اتکای تل آویو به عرب ها بی فایده است زیرا آنها با ایران نخواهند جنگید.

وی نوشته است: اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نشست ورشو به ویژه اظهارات وی درباره جنگ با ایران جنجال بزرگی بپا کرد. اگرچه دفتر نتانیاهو بعداً اظهارات او را اصلاح کرد اما رسوبات این اظهارات زنده نتانیاهو همچنان باقی است. آیا اسرائیل واقعاً خود را برای جنگ با دشمن اصلی اش در خاورمیانه آماده می کند؟

ایران در مسئله فلسطین یا کل منطقه، دشمن شماره یک اسرائیل است. مسئله اشغال سرزمین های فلسطینی و قدس شرقی هیچ راه حل صلح آمیزی ندارد زیرا حکومت یهود نمی خواهد آن را بازگرداند و عربها نیز نمی خواهند یا در واقع نمی توانند دست از این اراضی بکشند. اسرائیل تصور می کند که می تواند با برخی مقامات کشورهای عربی گفتگو و مشکل فلسطین را حل کند و فراموش کرده است که رژیم ها تغییر می کنند اما مسائل منطقه ای و دینی همچنان باقی خواهند ماند.

اسرائیلی ها به دلایلی تصمیم گرفته اند تا ریشه مشکلاتشان را به ایران مرتبط سازند. آنها چندین دهه است که تلاش می کنند به جمهوری اسلامی ایران فشار وارد سازند. آمریکا در این زمینه از اسرائیل حمایت جدی به عمل می آورد و سال 2000 به صورت جدی در اندیشه حمله به جمهوری اسلامی بود.

اسرائیل پس از آنکه متوجه شد نمی تواند انتظار مداخله آمریکا را داشته باشد به سراغ بازی کردن با تناقضات موجود میان سنی ها و شیعیان و نگرانی سعودی از افزایش نفوذ ایران رفت.

رؤیای اسرائیل و بازهای آمریکایی ، ایجاد ائتلافی ضد ایرانی با حضور کشورهای عربی و به راه انداختن جنگ میان مسلمانان است. اما صرف نظر از تناقضات سیاسی و دینی موجود میان سعودی ها و ایرانی ها، آنها قطعاً برای جلب رضایت اسرائیل وارد جنگ نخواهند شد.

بر همین اساس نتانیاهو می تواند هرطور می خواهد از مقابله با ایران و جنگ با این کشور سخن بگوید اما حتی یک کشور عربی به صورت علنی با اسرائیل متحد نخواهد شد و با ایران نخواهد جنگید. اسرائیل به تنهائی قادر نیست با ایران بجنگد. فقط می تواند این کشور را هدف حملات موشکی قرار دهد و دستکم از نظر تئوری از سلاح هسته ای استفاده کند. اما عواقب این مسئله برای اسرائیل بسیار سخت خواهد بود. به همین علت نباید انتظار داشت اسرائیل دست به اقدامات انتحاری بزند.

خبرگزاري صدا و سيما

پربیننده ترین خبرها