کاهش انزوای بین المللی هدف بن سلمان از سفر آسیایی

کاهش انزوای بین المللی هدف بن سلمان از سفر آسیایی
شنبه 27 بهمن 1397 - 22:23

یک روزنامه آمریکایی تاکید کرد که ولیعهد عربستان سعودی با سفر دوره ای آسیایی می خواهد از انزوای بن المللی خود بکاهد و نشان دهد که همچنان در سطح بین المللی دارای نفوذ است.

العالم . عربستان سعودی

روزنامه آمریکایی 'وال استریت' آورده است که محمد بن سلمان با سفر آسیایی خود قصد داشت پیامی خشمگینانه به غرب ارسال کند؛ زیرا غرب آن گونه که بن سلمان از آن انتظار داشت، در مقابل جنایت ترور جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی سکوت نکرد و بن سلمان را متهم کرد که این جنایت وحشیانه با دستور او صورت گرفته است و این علاوه بر انتقادات مداوم غرب از بن سلمان به خاطر جنگ یمن است.

این روزنامه افزود: بن سلمان با این سفر خود تلاش می کند تا از انزوای بین المللی عربستان بکاهد و اینگونه وانمود کند که همچنان در سطح بین الملی دارای نفوذ است.

وال استریت به تلاشهای سابق و مشابه ولیعهد سعودی در سفر به چندین کشور عربی در نوامبر گذشته و تظاهرات مردم تونس در مخالفت با سفر بن سلمان به کشورشان اشاره کرد؛ وال استریت همچنین تاکید کرد که از میان چند کشور عربی که بن سلمان به آنها سفر کرد، تونس تنها کشور دموکراتیک عرب بوده است.

این روزنامه آمریکایی افزود: بن سلمان از این سفر آسیایی خود به دنبال ایجاد تحول راهبردی در سیاست عربستان است با توجه به آنکه روابط عربستان با امریکا و پایتختهای اروپایی به سردی گراییده است.

وال استریت به نقل از الیزابت دیکنسون تحلیلگر مسائل شبه جزیره عربی آورده است که این تحول در سیاست عربستان واقعی است هرچند که از همکاری هایی در سطوح اندک و پایین با این کشورهای آسیایی آغاز می شود.

دیکنسون افزود: این سفر تضاد موجود در دستاوردهای بن سلمان در سفرش به امریکا در ماه مارس گذشته و دیدارهای متعددش با شخصیتهای سیاسی و تاجران و شخصیت های مهم جامعه آمریکا مانند ترامپ و اپرا وینفری و جف بیزوس موسس شرکت آمازون را به تصویر می کشد؛ زیرا آنچه که اینک در واشنگتن مطرح است، تدابیر کنگره امریکا برای توقف حمایت های واشنگتن از ریاض در جنگ یمن و پیگیری پرونده خاشقچی است.

پربیننده ترین خبرها