فالح الفیاض:

عراق محلی برای آغاز تجاوز به دیگران نخواهد شد/ پایگاه نظامی خارجی در عراق وجود ندارد

عراق محلی برای آغاز تجاوز به دیگران نخواهد شد/ پایگاه نظامی خارجی در عراق وجود ندارد
چهارشنبه 1 اسفند 1397 - 11:38

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد، کشورش نمی‌پذیرد نقطه آغازی برای تجاوز به دیگران در منطقه شود.

العالم- عراق

«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی و مشاور امنیت ملی عراق، امروز چهارشنبه بار دیگر اعلام کرد که کشورش به محلی برای آغاز تجاوز به دیگران در منطقه نخواهد شد.

الفیاض که در «چهارمین کنفرانس مبارزه با رسانه‌های داعش و اندیشه آن» در بغداد سخنرانی کرد، حضور نیروهای خارجی از جمله ائتلاف آمریکا را در چارچوب توافق با دولت عراق دانست و گفت، «حضور ائتلاف بین‌المللی در عراق، طبق توافق با دولت عراق و از طریق مکانیزم مبارزه با تروریسم است».

به گزارش خبرگزاری «الرأی العام» عراق، رئیس الحشد الشعبی توضیح داد که «آنچه اعلام شده این است که نه پایگاه‌های نظامی وجود دارد نه پایگاه خارجی در عراق»... «عراق آماده است تا با کشورهای منطقه در مقابله با تفکر داعش، همکاری کند».

این مقام بلندپایه عراقی همچنین از آمادگی کشورش برای «همکاری با کشورهای همسایه و منطقه در حوزه آموزش نظامی» خبر داد و گفت که پیروزی بر داعش به لطف فتوای مرجعیت و اتحاد مردم عراق حاصل شد.

به گفته الفیاض، «تفکر جهادی، تفکر دفاعی برای حفاظت از زندگی و آبروی ماست... ما به شکل نظامی و امنیتی با داعش جنگیدیم و هنوز داریم به شکل رسانه‌ای با آن مبارزه می‌کنیم تا جامعه را از حیث اندیشه و فرهنگ، مصون کنیم».

چهارمین کنفرانس بین‌المللی مبارزه با رسانه‌ سازمان تروریستی داعش و اندیشه آن، امروز چهارشنبه با مشارکت حدود 150 کارشناس و میهمانانی از حدود 60 کشور در بغداد (صبح امروز چهارشنبه) در حال برگزاری است.

فارس

پربیننده ترین خبرها