پایگاه غربی تی-اینتلیجنس:

علاوه بر آمریکا، شماری از نظامیان انگلیس و فرانسه نیز در سوریه خواهند ماند

 علاوه بر آمریکا، شماری از نظامیان انگلیس و فرانسه نیز در سوریه خواهند ماند
شنبه 4 اسفند 1397 - 19:07

یک پایگاه خبری غربی گزارش داد، علاوه بر 400 نظامی آمریکایی که قرار است در سوریه بمانند، بخشی از نیروهای انگلیسی و فرانسوی نیز در این کشور باقی خواهند ماند.

العالم - سوریه

علاوه بر ۴۰۰ نیروی آمریکایی که در سوریه باقی می‌مانند، تعدادی نیروی حافظ صلح چندملیتی نیز در کنار آن‌ها خواهند ماند تا مجموع تعداد این نیروها به حدود ۱۰۰۰ نفر برسد.

پیش از این کاخ سفید اعلام کرده بود که 200 نظامی این کشور در سوریه باقی میمانند، با این حال یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفته است که احتمالا 400 نیروی آمریکایی در سوریه حفظ خواهند شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی تحلیلی «تی-اینتلیجنس» با وجود اعلام اولیه آمریکا برای خروج از خاک سوریه، دولت ترامپ ۴۰۰ نیروی خود را تحت عنوان «نیروهای حافظ صلح چندملیتی» در شمال شرق سوریه و شهر «التنف» نگه خواهد داشت. «جیمز متیس» وزیر دفاع پیشین آمریکا و چند فرمانده نظامی، عدم موافقت خود با خروج نیروها از سوریه را به‌طور علنی اعلام کردند.

با این‌که نیروهای باقی‌مانده آمریکایی به‌طور رسمی با نام «نیروهای پایش‌گر و ناظر» شناخته می‌شوند، گمان می‌رود عناصر نیروهای عملیات ویژه (SOF) نیز برای ماموریت‌های هوایی، ایجاد ظرفیت بومی، اقدام مستقیم، عملیات شناسایی و عملیات ضدشورش باقی بمانند. نیروهای عادی نیز نقش محافظت نظامی را ایفا می‌کنند. تجهیزات هوایی «سنت‌کام» نیز برای پشتیبانی هوایی هدف قرار دادن اهداف مهم داعش در میانه دره فرات باقی خواهند ماند.

علاوه بر نیروهای آمریکایی،نیروهای چندملیتی حافظ صلح که احتمالا شامل نیروهای فرانسوی و انگلیسی خواهد بود که از سال ۲۰۱۴ در این ائتلاف حضور دارند، در کنار نیروهای آمریکایی مجموع تعداد این نیروها را به حدود ۱۰۰۰ نفر می رساند.

بنا به گزارشات، دولت آمریکا به‌دنبال ترغیب پیوستن سایر متحدان ناتو به این نیروها است. از آن‌جا که داعش تهدیدی ریشه‌دار و فراملی است و امنیت تمام کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند، باید تلاشی هماهنگ در این زمینه صورت گیرد.

کشورهایی نظیر بلژیک، آلمان و دانمارک که همچنان شهروندانی تحت لوای داعش دارند، باید نیروهایی جدید به منطقه اعزام کنند یا حضور خود در عراق را گسترش دهند تا از بازگشت داعشی‌های آموزش‌دیده به کشورهای اروپایی جلوگیری کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها