امیرحاتمی: ایران خود را در برقراری امنیت منطقه مسئول می داند

امیرحاتمی: ایران خود را در برقراری امنیت منطقه مسئول می داند
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 13:45

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران خود را در برقراری امنیت منطقه مسئول می داند و تاکنون به خوبی این امنیت را برقرار کرده است.

العالم- ایران/ سیاسی

«امیر سرتیپ امیر حاتمی»، صبح دوشنبه در دومین همایش پیشرانه های دریایی که در دانشگاه شریف اظهارداشت: ما یک کشور دریایی هستیم و دریای عمان، خلیج فارس و همچنین دریای خزر فرصت‌ها و موقعیت ویژه‌ای را برای کشور به همراه دارد که اگر آن ها استفاده نکنیم تبدیل به تهدید می‌شوند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه 'امنیت بسیاری از افراد در دریایی است که ما در ساحل آن قرار داریم'، گفت: بخش اعظمی از انرژی جهان از تنگه هرمز که ما در ساحل آن قرار داریم،‌تامین می شود.
امیر حاتمی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت دریایی گفت: نیروی دریایی ارتش در دریاهای آزاد حضور مقتدرانه و امنیت بخشی دارد و توانسته است در کنار نیروی دریایی سپاه امنیت یکی از مهمترین آب راهه‌های جهان را به خوبی تامین کند.
وی تصریح کرد: می دانیم که ‌این‌ امنیت برای ما و دیگران ‌مهم است؛ خود را مسئول برقرار امنیت در منطقه می دانیم و تا کنون این امنیت را به خوبی برقرار کرده ایم.
وزیر دفاع همچنین به برگزاری رزمایش اخیر نیروی دریایی ارتش در جنوب کشور و شمال اقیانوس هند اشاره کرد و گفت: شناورهایی که در این رزمایش بکارگرفته شدند، تولید داخل بودند و بلوغ صنایع دریایی کشور را نشان دادند.
حاتمی عنوان کرد: امروز توانایی بالایی برای تولید شناورهای تندرو و ناوشکن داریم اما باید ناوشکن های سنگین را هم تولید کنیم؛ در حوزه زیر دریایی، کلاس های سبک و متوسط را با دانش بومی می سازیم اما نیازمند تولید زیردریایی کلاس سنگین نیز هستیم.
وزیر دفاع در ادامه از سنگ اندازی دشمنان در مسیر پیشرفت کشور گفت و توضیح داد: ما درگیر ‌جنگ‌ تحمیلی اقتصادی هستیم که با ابزارهایی همچون جنگ‌ روانی و اطلاعاتی پشتیانی می شود اما این جنگ نیز می تواند برای ما فرصت آفرین باشد.
امیر حاتمی اضافه کرد:هر زمانی که کشور ما در یک موقعیت مناسب قرار گرفته است، به خاطر نزدیکی به دریا و کسب قدرت دریایی بوده و البته در دوره‌هایی نیز کاملاً از این موضوع مهم غفلت شده است.
وی افزود: در چند سده اخیر منتهی به انقلاب اسلامی، ما نسبت به حوزه دریایی غفلت داشتیم به طوری که قدرت دریایی ما طی قرون گذشته رو به کاهش و اضمحلال رفته است.
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: حضور در دریا نیازمند ابزار و الزاماتی است وامروز از راهبرد‌های مهم برای ورود به حوزه قدرت دریایی، داشتن فناوری دریایی است.
امیر حاتمی با بیان اینکه 95 خانواده محصولات مورد نیاز صنایع دریایی را به صورت بومی تولید می کنیم،عنوان کرد: در چهار دهه اخیر با توجه به تدابیر فرمانده معظم کل قوا، توجه خوبی به حوزه دریا شده که در اثر آن بخشی از الزامات بازیابی قدرت دریایی در حوزه نظامی و غیرنظامی محقق شده است.

پربیننده ترین خبرها