عراق در هیچ نشست ضد ایرانی شرکت نخواهد کرد

عراق در هیچ نشست ضد ایرانی شرکت نخواهد کرد
پنج‌شنبه 9 اسفند 1397 - 13:16

وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد علت شرکت نکردن این کشور در نشست ورشو، مشخص نبودن برنامه های این نشست و ماهیت ضد ایرانی آن بوده است.

العالم - عراق

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق روز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: نمی توان امنیت و توسعه را تجزیه کرد، سیاست عراق مبنی بر ادامه و تقویت روابط با همه طرف هاست.

الصحاف تصریح کرد: مقابله با ایدئولوژی افراط گرایی و تکفیر نیازمند حمایت از راه کارهای توسعه است تا جوامع رشد کنند.

وی افزود: عراق موافق سیاست محورها در منطقه نیست، زیرا این سیاست به اعتمادسازی کمک نمی کند و منافع فراگیر همه طرف ها را تامین نمی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق همچنین گفت که این وزارت خانه، از ارائه روش هایی برای همکاری استراتژیک حمایت می کند و از همکاری های استراتژیک چند جانبه با درنظر گرفتن خطرات مشترک در چارچوب حمایت و ایجاد توانایی ها استقبال می کند.

الصحاف بار دیگر بر موضع ثابت عراق در حمایت از تلاش ها برای تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید و تصریح کرد عراق در نشست های ورشو شرکت نکرد، زیرا برنامه های این نشست مشخص نبود و برای اهانت به ایران بود و این نشست، موضوع فلسطین را که قضیه ای اساسی و اصولی برای عراق است، استثنا کرده بود.

ورشو پایتخت لهستان، روزهای 13 و 14 فوریه میزبان نشست خاورمیانه به رهبری آمریکا بود و طبق اعلامیه رسمی مشترک صادره از این نشست، مسائل مربوط به این نشست، تروریسم و افراط گرایی و توسعه موشک ها و استقرار آن و تجارت دریایی و امنیت دریایی و ادعای مربوط به تهدید کشورهای منطقه از سوی ایران بود.

پربیننده ترین خبرها